وزير بهداشت :

کمبود دارو در کشور را قبول ندارم / همراهان بيماران سرگردان تهيه دارو

وزير بهداشت گفت : ممکن است در يک منطقه اي دارو دچار کمبود شود اما اينکه دارو از اصلا در کشور وجود نداشته باشد محال است .

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر طريقت منفرد وزير بهداشت در حاشيه مراسم روز جهاني جمعيت در جمع خبرنگاران در خصوص طرح پزشک خانواده در تهران گفت : بالاخره پزشک خانواده يک برنامه لازم الاجرااست که در رويه اي که براي آن پيش بيني شده به خوبي در حال حرکت است که بايد توجه داشت که يکي از الزامات ادامه داشتن اجراي اين برنامه تامين منابع است .

وي با بيان اينکه اعتبارات آن در مجلس تصويب شده و در اختيار ما قرار گرفته افزود : البته بايد توجه داشت که اجراي اين برنامه در شهر بزرگي مثل تهران با مشکلات زيادي مواجه است که با استفاده از يک ساختار مناسب که سامانه 1590 است مي توانيم مشکلات اجرايي ان را تا حد زيادي حل کنيم .

وزير بهداشت اظهار کرد : اولويت ما اين است که آنرا در کل کشور اجرا کنيم که البته طي نشست علمي که روز گذشته داشته ايم تصويب شد که پزشکان خانواده در حين خدمت از طريق اموزش مجازي و حضوري همزمان با کسب تجريه از حداکثر اموزش علمي نيز بهره مند شوند تابتوانيم طب عمومي را در کشور احيا نماييم .

وي با اشاره به اينکه بايد توجه داشت که اگر ميخواستيم متخصص پزشک خانواده تربيت کرده و سپس اين برنامه را اجرا کنيم سالها زمان براي اجراي اين برنامه نياز داشتيم ادامه داد : طي شروع يک هفته اي اغاز اين برنامه در تهران ميزان استقبال مردم و پزشکان بسيار خوب بوده و مردم و پزشکان ميتوانند از طريق سامانه 1590 ثبت نام کرده تا هر چه زودتر اين برنامه در کشور به مرحله 
ارائه خدمت برسد .

کمبود دارو در کشور را قبول ندارم 
دکتر طريقت منفرد در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر کمبود دارو طي دو هفته اخير ، با بيان اينکه اين موضوع را قبول ندارم گفت : ممکن است در يک منطقه اي دارو دچار کمبود شود اما اينکه دارو از اصلا در کشور وجود نداشته باشد محال است .
وي در رابطه با افزايش قيمت دارو اظهار کرد : از 25 ارديبهشت به بعد با افزايش قيمت دارو مواجه بوديم که به دليل تغيير نرخ ارز بوده است که دولت بادادن يارانه کمک شاياني به ماکرده است .

کمبودنقدينگي شرکتهاي دارويي برطرف مي شود 
وزير بهداشت در پاسخ به اين سوال که در برخي از بيمارستانها همراهان بيمار را موظف به تهيه دارو از خارج دارو خانه مي کنند عنوان کرد : اين موضوع يک واقعيت است و دليل ان نيز اين است که بيمارستانها مطالبات زيادي از بيمه ها دارند و به خاطر کمبود نقدينگي داروخانه ها امکان تهيه دارو ندارند .

وي تصريح کرد : طبق آمارهاي موجود مراکز بهداشتي درماني 1500 ميلياردتومان از طلب دارند که بايد بيمه ها با پرداخت معوقات خود ميزان نقدينگي بيمارستانها را افزطايش داده و از اين طريق اين مشکل تامين دارو حل شود .

دکتر طريقت منفرد تصريح کرد : کمبود نقدينگي شرکتهاي دارويي براي جبران بدهي ها با اعتبار يک ميليارد دلاري که پيش بيني شده است طي روزهاي اينده حل خواهد شد ./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار