ابلاغ آیین نامه اجرای برای کاهش مصرف انرژی به شرکت های پتروشیمی

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهینه سازی مصرف انرژی را اولویت اصلی این صنعت عنوان کرد و گفت: ١١٠ پروژه به منظور کاهش مصرف انرژی، معادل ٥٥٠ میلیون مترمکعب گاز در سال نهایی شده و برای اجرا در اختیار شرکت های پتروشیمی قرار گرفته است.

رمضان اولادی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مجتمع های پتروشیمی، دستاوردهای ارزشمندی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی داشته اند، از تدوین استاندارد مصرف محصولات انرژی بر مانند متانول، الفین، آروماتیک، اوره و آمونیاک از سال ٨٩ خبر داد.

وی افزود: ١١٠ پروژه به منظور کاهش مصرف انرژی، معادل ٥٥٠ میلیون مترمکعب گاز در سال نهایی شده و برای اجرا در اختیار شرکت های پتروشیمی قرار گرفته است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: تحقق پروژه بازنگری و تدوین معیار مصرف انرژی در تولید محصولات پلیمری که در سال ٨٩ انجام شد، کاهش مصرف١٤٣ میلیون متر مکعبی گاز را به دنبال خواهد داشت.

اولادی با بیان اینکه آیین نامه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های خدمات انرژی مورد اشاره در تبصره ٢ ماده ١٣٤ قانون برنامه پنجم توسعه اجرایی خواهد شد، افزود: همه معیارهای لازم برای کاهش مصرف انرژی به شرکت های پتروشیمی ابلاغ شده است.

اولادی، تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد، میزان انرژی مصرف شده برای تولید یک میلیون تن محصول، با 25 درصد کاهش از3/44 مگاژول در سال ٨٥ به 56 / 2 مگا ژول در سال ٨٩ کاهش یافته است.


برچسب ها: انرژی ، مصرف ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار