تولايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اقتصاد مقاومتي يعني توجه به پتانسيل‌هاي داخلي

"مسئول بسيج علمي كشور" گفت: ما يک کشور برخوردار از منابع طبيعي و نفت هستيم و مهمترين مولفه در اقتصاد مقاومتي اتکا به منابع داخلی است.

محمود تولايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه اقتصاد مقاومتي يعني اتکا به داشته‌ها، اظهار داشت: کشور ما داراي منابع طبيعي غني و نفت است و مهمترين مولفه در اقتصاد مقاومتي اتکا به منابع داخلی و بهره برداری از فرصت‌های داخل  كشور است.

وی با اشاره به اهميت نیروی انسانی در پيشرفت اقتصادي افزود: نيروي انساني متخصص و کارآمد سرمايه‌ عظيمي براي اقتصاد محسوب مي‌شود که ما آن را داريم و فقط باید با برنامه‌ريزي مدون از این پتانسيل استفاده شود.
 
مسئول بسيج علمي كشور با اشاره به نقش صنایع و کارخانه‌های زودبازده و اشتغال‌زا در كشور تصریح کرد: براي داشتن يك اقتصاد پويا  باید چرخه اقتصادي ما فعال باشد و همچنين توجه ویژه‌ای به صنايع و کارخانه‌هایی که وابستگی کمی به نفت دارند و در عین حال زودبازده و اشتغال‌زا هستند، داده شود.

این كارشناس اقتصادي با تاکيد بر اينکه ما زمين‌هاي فراواني داريم که به دليل عدم استفاده علمي از منابع آب و خاك در حداقل بهره برداري است، خاطرنشان کرد: عدم مديريت در کشاورزي باعث واردات گسترده به کشور ما شده، بنابراين کافي است دولت آینده زمينه را فراهم کند تا با یک اهتمام قوی و کارآمد بسياري از پيشرفت‌هاي اقتصادي که براي کشور مدنظر است، حاصل شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار