تبریز/

پایین بودن بهره وری در واحد سطح تاثیرگذار در جذب سرمایه

سرپرست معاونت توسعه و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشارزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش بهره وری در واحد سطح به معنای رشد در تولید محصولات کشاورزی است و به طور قطع در پی آن، سرمایه های بیشتری در بخش کشاورزی خواهد شد.

پرویز حسابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: بخش کشاورزی با یک مشکل اساسی رو به رو بوده و آن کمبود سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، ایجاد امنیت شغلی برای کشاورزان، افزایش بهره وری در واحد سطح، حذف واسطه ها و درنهایت موجب افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می شود.

حسابی ادامه داد: برای افزایش بهره وری در واحد سطح باید برنامه مدوّن و جامعی وجود داشته باشد که در تدوین و اجرای الگوی کشت نیز بسیار موثر است.

وی یادآور شد: اگر کشاورزی دارای توجیه اقتصادی شود و با کاهش ریسک به مرحله خودکفایی در تولیدات نزدیک شود در جذب سرمایه ها بسیار موفق خواهد بود.

وی با عنوان نمودن نقش امنیت شغلی در جذب سرمایه تاکید کرد: اگر کشاورزان از امنیت شغلی و پایداری درآمد خود مطمئن باشند، نه تنها به شهرها مهاجرت نمی کنند بلکه با دلگرمی بیشتری به تولید محصولات کشاورزی ادامه می دهند./س

برچسب ها: جذب ، سرمایه ، سطح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.