باورهاي اشتباهي كه از ناكامي هاي بارداري حكايت مي كند

باور شايعات دوران بارداري به علت نداشتن پايه و اساس علمي در بسياري از موارد مي تواند به افزايش استرس مادر و حتي سقط جنين شود.

فريده موحد، متخصص زنان و زايمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بارداري دوره ايست كه تمام مادران آن را تجربه كرده و در طول مدت شكل گيري جنين تا تولد وي از تجارب گوناگون براي سلامت جنين استفاده مي شود كه گاهي اين تجارب مي تواند زمينه هاي سقط جنين را فراهم آورد.

وي، با اشاره به باور برخي از شايعات دوران بارداري تأكيد كرد: متأسفانه به مادران در دوران بارداري بويژه اگر تجربه اولشان باشد به خاطر داشتن بارداري سالم به تجربيات و اغلب باورهايي كه بيشتر حالت خرافات را دارند تا جنبه علمي گوش داده و آن ها را انجام مي دهند كه در اغلب موارد گوش كردن به همين خرافات بارداري منجر به سقط و يا خطر سقط جنين يا تهديد جان مادر شده است.

اين متخصص زنان در خصوص خرافات دوران بارداري اظهار داشت: مثلاً يكي از عمومي ترين اين شايعات اين است كه اگر مادر سبزي جعفري و يا زعفران مصرف كند منجر به سقط جنين شده و يا حتي كار به جايي رسيده است كه از روي اين خرافات  مثل ويار مادر (ترش، شيرين يا تلخ) جنس جنين را نيز مي توانند پيش بيني و يا تأمين كنند.

وي تصريح كرد: تمام شايعاتي كه در دوران بارداري به ظاهر براي بهبود روند بارداري به صورت سنتي و يا توصيه هاي غيرپزشكي اطرافيان مادر به وي منتقل مي شود بويژه نقش نوع تغذيه در تعيين جنسيت جنين و يا سقط آن هيچگونه پايه و اساس علمي نداشته و در بسياري از موارد مي تواند تهديدي براي جان مادر و فرزند محسوب شود زيرا هر فردي توان، الگو و قواي بدني خاص خود را دارد و خانواده ها بايد از اينگونه تجويزهاي غيرپزشكي جداً خودداري كنند./ح

برچسب ها: بارداری ، استرس ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار