سردار نقدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

نقشه صهیونیست‌ها در حمله به حرم حضرت زینب(س)/ آمریکایی‌ها مرسی را فریب دادند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تکفیری‌ها را مزدوران صهیونیسم دانست و با اشاره به شرایط کنونی مصر گفت: از شرایط این کشور و کنار زدن آرای مردم متأسفیم، اما این موضوع نتیجه اعتماد مرسی به آمریکا بود.

سردار "محمد رضا نقدی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره جنایت اخیر تكفيری‌ها در هدف قرار دادن حرم مطهر حضرت زینب(س) اظهار داشت: همه این اقدامات با هدایت صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد، زیرا صهیونیست‌ها به دنبال راه‌اندازی جنگ میان شیعه و سنی هستند تا از این طریق، خود را نجات دهند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز صهیونیست‌ها محاصره شده و در آستانه نابودی و محو کامل قرار گرفته‌اند، لذا با نفوذی‌هایی که در گروه‌های افراطی دارند به آن‌ها برای انجام این نوع عملیات و تحریک جنگ میان شیعه و سنی خط می‌دهند.
 
سردار نقدی گفت: آن‌هایی که این کارها را انجام می‌دهند اهل سنت نیستند، بلکه کافرانی هستند که خط خود را از صهیونیسم گرفته و هدف اصلی آن‌ها نیز اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمنان تصور می‌کردند که ملت ایران در مقابل این مسائل تحریک شده و عکس‌العمل تندی نسبت به اهل سنت نشان دهند، اما ملت ما بیدار و هوشیارند.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به هوشیاری همه امت اسلامی نسبت به این قضیه اظهار داشت: هیچ اهل سنتی از این کار نباید راضی باشد و هیچ شیعه‌ای نیز نباید عکس‌العملی نسبت به مردم اهل سنت نشان دهد.
 
سردار نقدی در پاسخ به این سؤال که آیا اینگونه جنایات به خاطر عجز ناشی از شکست تکفیری‌ها در مقابل ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان است، گفت: طبیعتاً تکفیری‌ها به عنوان مزدوران صهیونیست‌ها این کار را برای خروج از انزوا انجام می‌دهند، اما خمیرمایه اصلی این ماجرا خط صهیونیسم برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این افراطیون پایگاه خود را از دست داده‌اند، لذا می‌خواهند خود را دلسوز اهل سنت نشان دهند و در پشت نقاب ضد شیعی عمل می‌کنند، اما افراطیون در میان اهل سنت نیز رسوا شده‌اند.
 
وی اظهار داشت: اهل سنت در سوریه متوجه باطل بودن افراطیون شده‌ و همه دنیا نیز به این موضوع اذعان کرده‌اند، لذا ترفند افراطیون در ادعای حمایت از اهل سنت برای کسب حمایت آنان، دیگر کارساز نیست.
 
سردار نقدی در ادامه با اشاره به مسائل مصر تصریح کرد: اتفاقات مصر اتفاقات خوبی نیست و نتیجه اعتماد دولت مرسی به آمریکا بود که آن‌ها وی را فریب دادند.
 
وی افزود: دولت مرسی برای پیشرفت کشورش باید وحدت مردم مصر را حفظ می‌کرد و مردم نیز حول محور مبارزه با آمریکا و اسرائیل وحدت می‌کردند؛ همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 90 درصد مردم مصر علیه اسرائیل و 80 درصد آن‌ها ضد‌آمریکایی هستند.
 
سردار نقدی گفت: مرسی به جای تکیه بر این ستون وحدت، به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ آن‌ها نیز قول حمایت به وی دادند و او را به کارهای نادرست تحریک کردند؛ سپس وقتی پایگاه اجتماعی مرسی تضعیف شد و انگیزه‌های مردم را برای دفاع از او گرفتند خودشان به وی حمله و کودتا کردند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اظهار تأسف از شرایط مصر اظهار داشت: آرای مردم مصر کنار زده شده و دولتی با تفنگ روی کار آمده است، لذا حتماً باید به افکار عمومی مراجعه و دموکراسی و آرای مردم محترم شمرده شود.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: نقدی ، سوریه ، مصر ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار