وزير ارشاد مطرح كرد:

قرآن بواسطه كلام وحي و پيامبر(ص) عظمت پيدا كرد

سيد محمد حسيني در مراسم رونمايي از محصولات فرهنگي و ديجيتالي نمايشگاه قرآن گفت: قرآن با دلايلي چون كلام وحي نزول توسط جبرئيل و حضور پيامبر اكرم (ص) عظمت پيدا كرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمايي از آثار و محصولات فاخر قرآني، تابلو فرش معرق عاشورا و نرم‌افزارهاي فاخر بخش ديجيتال كه در سه بخش مختلف برگزار شد، "سيدمحمد حسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در بخش رونمايي از محصولات فاخر قرآني در خصوص نرم‌افزارهايي چون "مشكات" گفت: نرم‌افزار "مشكات" از مجموعه آثار آيت‌الله "مصباح يزدي" و سخنراني‌هاي وي از بيانات مكتوبات اسلام‌شناس، انديشمند و فلسفه كلام است كه قابل استفاده و اتكا در هر زمينه‌اي است همچنين ترجمه مفردات مي تواند  براي هر دانش‌پژوه با قابليت بهره‌مندي فراوان موضوع مناسبي براي پايان‌نامه باشد. 

وي ادامه داد: عظمت قرآن ناشي از كلام وحي است و كلام وحي نيز با توجه به عظمت خداوند به اين مرتبه رسيده كه توجه به آن نكاتي بسياري در پي خواهد داشت. 

"حسيني" با اشاره به آورنده قرآن (جبرئيل) عنوان كرد: جبرئيل در ميان ديگر ملائك از برترين فرشتگان است و قرآن توسط چنين فرشته اي بر پيامبر نازل شد از ديگر دلايل عظمت قرآن به وجود پيامبر اكرم (ص) و ظرف زماني نزول قرآن نيز برمي‌گردد. 

وي تاكيد كرد: عظمت قرآن ناشي از مبين و مفسر اين كتاب است و همچنين عظمت ذاتي خود قرآن كه همه چقدر مورد استفاده قرار گريد نشان از طراوت و زنده بودن آن است. 

در ادامه هر يك از نمايندگان نرم‌افزارهاي "مشكات"، "حجت‌الاسلام و المسلمين بي‌ريا" راهنماي برگزاري نمايشگاه قرآن، "روح‌ا... رضا سلطاني" ترجمه فارسي كتاب مفردات، "حجت‌الاسلام و المسلمين محمد روحي" كتاب دانش تجويد 1 و 2، "دانش وقف و ابتدا"، "شرح مقدمه جزويه" "محمدرضا ستوده‌نيا"، نرم‌افزار ترتيل  از نافع و آموزش آن "حسين كرمي" انتشار كتاب مفاتيح‌الجنان با ويژگي‌هاي علمي و هنري ممتاز "بابايي" اعجاز آفرينش "باقر افخمي" مبتكر طرح حافظه قرآني، "رضا شريفي" توضيحات مختصري مربوط به آثار خود ارائه كردند. 

بعد از اتمام اين مراسم رونمايي از تابلو معرق عاشورا با حضور وزير ارشاد انجام گرفت كه وي در اين باره عنوان كرد: همه چيز قرآن زيبايي است و هنرمندان به زيبايي الفاظ اين كتاب را اعجاز مي‌كنند. 

همچنين در بخش پاياني مراسم رونمايي از نرم‌افزارهاي فاخر در بخش ديجيتال صورت گرفت كه "سيدمحمدحسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين باره گفت: خوشبختانه هر ساله شاهد رونمايي از آثار و نرم‌افزارهاي فاخري هستيم تا يكي از برنامه هاي ما اختصاص به اين موضوع پيدا كند. 

وي ادامه داد: قرآن به عنوان نعمت بزرگ براي انسان‌ها را بايد هميشه مدنظر داشته باشيم تا افراد اهل فكر و انديشه بتوانند بهزه‌مندي بيشتري از آن بگيرند. 

"حسيني" اظهار داشت: انسان از طريق قرآن به عنوان بنيان مستحكم الهي ارتقا پيدا مي‌كند و اين كتاب با درمان دردها عطش را از بين مي‌برد و بخش‌هايي همچون حقيقت و سراب در نمايشگاه قرآن به دنبال معارف ناب قرآن هستيم. 

دراين بخش از نرم‌افزارهاي شاخه طوبي سايه‌هاي ملكوت، احاديث تفسيري، شميم وحي، سروش ايمان، نقشه مفاهيم و نجف اشرف رونمايي شد و "محمد پاك‌دين بهادري" حجت‌الاسلام و المسلمين "خوانساري"، "عليمحمدي" و "هادي تقي‌پور" به عنوان نمايندگان اين نرم‌افزار توضيحاتي را ارائه دادند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار