دلالان همچنان در بازار حبوبات جولان مي دهند

مديرکل دفتر نباتات و علوفه‌اي وزارت جهاد کشاورزي با بيان اين که توليد حبوبات در سال جاري مطلوب است ، گفت : هيچ دليلي براي افزايش قيمت وجود ندارد اما دلالان همچنان نرخ ها را براي مصرف کنندگان بالا مي برند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌ دلاور حيدر‌پور در گفتگو با راديو اقتصاد توليد امسال حدود 850 هزار تن انواع حبوبات براورد مي شود اما فاصله نرخ ها از مزرعه تا مصرف نهايي گاهي بيش از 100 درصد افزايش نشان مي دهد.

وي برداشت نخود را هم در سال جاري حدود 400 هزار تن پيش بيني کرد و گفت : کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالي، کردستان، آذربايجان غربي و شرقي استان‌هاي عمده توليد‌ نخود است. 

مدير کل دفتر نباتات و علوفه‌اي وزارت جهاد کشاورزي گفت: قيمت هر کيلوگرم نخود در محل هاي توليد کاهش يافته و 1800 تا 2000 تومان است در حالي که قيمت ان در بازار تا 5 هزار تومان هم مي رسد و اين سود نصيب واسطه ها مي شود در حالي که کشاورز ضرر هم مي دهد. 

اين مشکل در بقيه اقلام حبوبات نيز مطرح است.

حيدرپور خواهان نظارت نهادهاي مسئول و کنترل اين روند شد و گفت: کشاورزان خواهان صدور اين محصول هستند و مي خواهند تعرفه 50 درصدي صدور ان حذف شود.

مدير کل دفتر نباتات و علوفه‌اي وزارت جهاد کشاورزي پيش‌بيني کرد: امسال حدود 850 هزار تن انواع حبوبات در کشور توليد شود که در مقايسه با مدت مشابه پارسال حدود 50 هزار تن افزايش خواهد داشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار