تبريز/

تعداد واحدهای دامی در مناطق زلزله‌زده ارسباران افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد واحدهای دامی در مناطق زلزله‌زده ارسباران افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مسعود محمدیان امروز در تبریز اظهار کرد: در این رابطه آمارگیری و سرشماری صورت نگرفته اما به لحاظ توسعه‌های که در بخش واحدهای دامی صورت گرفته مطمئنا آمار دام‌ها نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این حادثه طبیعی باعث ارتقاء منطقه در بخش کشاورزی شد، افزود: از نمونه این ارتقاء ساخت واحدهای دامی با شرایط ایده‌آل و استفاده از روش‌های روز در ساخت و ساز آنها یاد کرد.

محمدیان در عین حال بهره‌برداری از این حادثه طبیعی به عنوان سکوی پرتاب منطقه در بخش کشاورزی همانند سایر بخش‌ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری را تاکید کرد و گفت: این بهره‌برداری به مرور و در گذر زمان و در سال‌های آینده به وضوح نمود خواهد یافت.

در اثر زلزله 21 مرداد و پس لرزه‌های آن از مجموعه 10 هزار ریال خسارت وارده به منطقه ارسباران بیش از 2 هزار میلیارد و 161 میلیون ریال به بخش کشاورزی 9 شهرستان ورزقان، اهر، هریس، تبریز، کلیبر، جلفا، شبستر، خداآفرین و مرند خسارت وارد شد که بیشترین رقم در شهرستان اهر با 700 میلیارد ریال به ثبت رسید و شهرستان‌های ورزقان و هریس هر کدام با 600 میلیارد ریال در رده‌های بعدی قرار داشتند./ج1

برچسب ها: تبریز ، دام ، سرشماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.