زاهدان/

توسعه علمی کشور از شاخصه های مهم جهاد دانشگاهی است

رئيس جهاد دانشگاهی سيستان و بلوچستان گفت :جهاد دانشگاهی نهادی است انقلابی كه با پاسداری و تقويت ارزش‌های اصيل انقلاب اسلامی ملت ايران، بر ايجاد ارتباطی منسجم، كارا و دوجانبه میان دانشگاه و جامعه تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،عباس صفدری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است كه در حركت سازنده و سرنوشت‌ساز انقلاب فرهنگی از بطن انقلاب مقدس فرهنگی متولد شدو شعار ما می‌توانيم را به اثبات رساند.

وی به‌مناسبت فرارسيدن سالروز تأسيس نهاد مقدس جهاد دانشگاهی افزود: توفيقات روز افزون در زمينه های مختلف به‌ویژه كمك به توسعه علمی كشور از ديگر شاخص‌های جهاد دانشگاهی در ساليان اخير بوده است.

صفدری با بیان این مطلب ادامه داد: توسعه علمی، زمينه‌ساز شكوفا شدن اقتصاد كشور و ايجاد اشتغال پايدار است و جهاد دانشگاهی بسياری از امور تحقيقاتی، پژوهشی و آموزشی را عهده‌دار است، به‌گونه‌ای كه با راه‌اندازی مراكز تحقيقاتی متعدد توانسته است در زمينه توسعه پيشگام باشد.

وی همچنین تصريح كرد: از نمونه‌های اين حركت بزرگ می‌توان به تحقيقات دانشمندان نامدار كشور در زمينه‌های هسته‌ای، سلول‌های بنيادين و ژن مولكولی اشاره كرد./س

برچسب ها: توسعه ، علمی ، شاخص ، جهد ، دانشکاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.