بهمني خبر داد؛

تصميم جديد براي واردات و ترخيص کالاهاي وارداتي

رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد: بر اساس تصميم جديد ، صاحبان کالاهاي وارداتي حتي با تعهد پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز پس از فروش کالا هم مي توانند کالاهاي خود را وارد و ترخيص کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌رئيس کل بانک مرکزي درباره علت ترخيص نشدن برخي کالاها از گمرکات کشور گفت: عده اي مي خواهند کالايشان را با ارز 1226 تومان وارد کشور کنند و بدون پرداخت مابه التفاوت، آن را با قيمت ارز آزاد بفروشند اما بانک مرکزي طبق قانون اين اجازه را نخواهد داد .

محمود بهمني افزود : هيچ وارد کننده اي نبايد انتظار داشته باشد در حالي که کالايش با ارز مرجع وارد کشور شده بدون پرداخت مابه التفاوت ان را  ترخيص وبا نرخ  ارز آزاد يا مبادله اي در بازار بفروشد .

رئيس کل بانک مرکزي ادامه داد: از اول تيرماه امسال براساس مصوبه مجلس بانک مرکزي ارز 1226 تومان نمي تواند اختصاص دهد و از اين رو کالاهايي که وارد مي شوند با يک نرخ ترخيص مي شوند.

وي گفت: وظيفه بانک مرکزي اين است که اگر کالايي با ارز  1226 وارد شده و صاحب کالا بخواهد در بازار آن را با نرخ ارز 3100 يا 2500 تومان بفروشد جلوي آن را بگيريد و ازسوء استفاده و رانت و فساد جلوگيري کند. 

بهمني با بيان اينکه بانک مرکزي ارز کالاهاي مورد مناقشه را پرداخت کرده است افزود : اکنون انتظار دارند اين بانک تفاوت قيمت ارز را هم پرداخت کند.

وي گفت: اگر آنها مشکل پرداخت تفاوت دارند نحوه پرداخت آن در قانون بودجه مشخص شده و بايد دولت تسهيلات را در اختيارشان بگذارد اما بانک مرکزي نمي تواند از بيت المال اين پول را پرداخت کند، بانک مرکزي مدافع حقوق مردم است.

به گفته بهمني اکنون مشکل ايجاد شده با دادن تعهد و پرداخت  تفاوت حل شده و کالاها قابل ترخيص است.

خاطر نشان ميشود  چندي است ماجراي کشتي هاي حامل کالاهاي مختلف از جمله کالاهاي اساسي و دارو که گفته مي شود به علت اختلافات تامين ارز در انتظار تعيين تکليف هستند در سطح رسانه هاي مختلف مطرح شده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار