کردستان/

ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه دریاچه زریبار با مجوز استانداری انجام می‌شود

منتخب چهارمین دوره شورای شهر مریوان با گلایه از برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حومه دریاچه زریبار این شهرستان گفت: مجوز این اقدامات از سوی استانداری و برای افرادی خاص، صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران لقمان کریمی‌زاده، با بیان اینکه محور اقدامات شورای شهر مریوان کارگروهی و برنامه محوری است گفت: به طور قطع، تنها استفاده از خرد جمعی ما را به هدف می‌رساند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به چند موضوع در شورا نیاز است اظهار کرد: نخستین گام ایجاد محیطی مناسب به منظور بسترسازی برای اقدامات شورا است و این فضا و شرایط در کنار امکان برقراری ارتباط بین انسان‌ها، توان پاسخگویی به نیازها را دارد.

منتخب چهارمین دوره شورای شهر مریوان خاطرنشان کرد: مسئله دوم برخورداری از نیروی انسانی ماهر، توانمند، مدیر و مدبر در راستای گشوده گره‌های کاری است.

کریمی‌زاده تصریح کرد: موضوع مهمتر ایجاد درآمدهای پایدار است که این امر، مستلزم تأمین اعتبارات در بخش‌های محلی، استانی و منطقه‌ای از سوی مدیران است.

وی با بیان ظرفیت‌های بالای شهر مریوان اظهار کرد: توانایی جذب گردشگر و همچنین منطقه اقتصادی ویژه در مرز باشماق از امتیازات مهم این شهر محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر مریوان در ادامه از برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان گلایه کرد و گفت: این اقدامات به ویژه طی ماه گذشته در اطراف دریاچه زریبار صورت گرفته است.

کریمی‌زاده با بیان اینکه موضوع فاصله ساخت و سازها از دریاچه رعایت نشده است، افزود: این ساخت و سازها با مجوز استانداری و برای افرادی خاص که همه در مریوان آن‌ها را می شناسند انجام شده است.

وی با بیان اینکه کل مجموعه استانداری از این قضیه با خبر است اظهار کرد: اکنون در بحث ورود مواد آلاینده به داخل دریاچه نه شهرداری این شهر و نه اداره محیط زیست پاسخگو نیستند.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی این دریاچه به عنوان تالاب بین‌المللی از تلاش‌های خود در این راستا خبر داد و گفت: با این کار از تعدی افرادی که خود را مالک زریبار می‌دانند ممانعت خواهد شد.

منتخب دوره چهارم شورای شهر مریوان تصریح کرد: با معرفی شدن این دریاچه به عنوان تالاب بین‌المللی، 400 هزار دلار درآمدزایی می‌شود که این مسئله گنجینه آبی شهر مریوان را از اعتبارات دیگر بی‌نیاز می‌سازد.

کریمی‌زاده خواستار دخالت استاندار در زمینه ممانعت فعالیت افراد سودجو در زریبار شد.

وی در پایان با بیان اینکه منتخبان شورای شهر مریوان، برای پیشبرد امورات شهر برنامه‌های مناسبی تدارک دیده‌اند گفت: لازمه تحقق این برنامه‌ها برخورداری از تعامل سازنده است.
برچسب ها: زریبار ، سنندج ، مریوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.