زاهدان/

راه‌اندازی بازارچه‌های تعطیل شده در منطقه سیستان

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه معیشت مردم منطقه سیستان به بازارچه‌های مرزی گره خورده، راه‌اندازی بازارچه‌های تعطیل شده در این منطقه ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، صفر نعیمی افزود: مشکل ملموس مردم سیستان، کشیدن دیواره مرزی در مکانی که موجب شده تا بسیاری از اراضی مردم منطقه در پشت دیوار قرار گیرد بوده و این موضوع مشکلات بسیاری را برای کشاورزان به وجود‌ آورده است.

وی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی آن سوی دیوار امنیتی یا بلااستفاده مانده و یا کشاورز برای دسترسی به آن باید مسیر‌های طولانی را طی کند، تاکید کرد: این دیوار بتنی باید به نقطه صفر مرزی کشیده شود تا برای نسل‌های بعدی مردم در این خطه مشکل ایجاد نکند و ادعایی هم برای طرف مقابل وجود نداشته باشد.

این مسئول ادامه داد: نحو ایجاد دیوار مرزی جدید در نقطه صفر مرزی مسئله‌ای نیست که به نظر یک نفر وابسته باشد، باید کارشناسان فنی بیایند و بررسی کنند که دیوار با چه شیوه‌ای و اهدافی ایجاد شود، از نظر امنیتی تضمین شده باشد و مردم نیز متضرر نشوند.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به تجربه‌ای که از دیوار امنیتی این منطقه وجود دارد، آیا دیوار جدید هم به این شکل خواهد بود، گفت: این دیوار به آن معنایی که مسئله امنیتی مرز را تامین کند، نیست.

نعیمی، تعطیلی بازارچه‌های مرزی را یکی دیگر از مشکلات مردم این منطقه عنوان کرد و ابراز داشت: در منطقه سیستان تعداد پنج بازارچه مرزی وجود دارد که فعالیت سه مورد از آنها یعنی «گلشاه»، «گمشاد» و «میلک» بسیار حیاتی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی بازارچه‌های تعطیل را ضروری دانست و بر حل مشکلات پیرامون آنها تاکید کرد و ادامه داد: معیشت مردم این منطقه به این بازارچه‌ها گره خورده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.