عفونت های مفصلی بیماري شایع افراد پر تحرک

انجام حرکات تکراری طولانی مدت در افرادی همچون ورزشکاران به علت بروز التهاب های مفصلی منجر به بروز بیماری موسوم به بوریست می شود.

محمد تقی هلی ساز دکتری طب فیزیکی و توان بخشی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص این مطلب افزود: در قسمت بین عضلات بدن ناحیه چسبندگی تاندون به استخوان و مفاصل کیسه هایی قرار دارند که پوسته ای دور آن ها را فرا گرفته و به طور طبیعی کار خود را انجام می دهد همانند: لولایی در بدن در بهبود حرکت بین مفاصل و ارتباط منسجم و پایداری آنها نقش ایفا می کند.

وی با اشاره به دوری از انجام حرکات تکراری روزانه و به مدت مداوم تاکید کرد: بسیاری از افراد پر تحرک بویژه ورزشکاران ،نجارها ،کارگران ساختمانی و حتی شاغلینی که در طول روز مشغول انجام حرکات تکراری آن هم به صورت یک نواخت وا ادامه دار هستند.مهمترین گروه پر خطر در ابتلای به بیماری بورسیت به شمار می روند.


هلی ساز اظهار داشت: انجام حرکات تکراری طولانی مدت حتی اگر کوچکترین شدتی نداشته باشند به علت طولانی بودن و مداومت در انجام آنها به مرور زمان منجر به تجمع دردهای درونی کاذب در نواحی لولایی مفاصل شده که پس از گذشت مدت زمان نه خیلی طولانی شاید به فاصله کمتر از یک سال قالب یک واکنش ناگهانی به دردهای پنهان به شکل التهاب و عفونت های داخل مفاصل تظاهر كند.

این دکتری طب فیزیک با اشاره به راه های پیشگیری بیماری التهاب مفاصل به ایجاد وقفه های کاری به صورت استراحت کوتاه در حدود 15 الی 20 دقیقه میان انجام حرکات تکراری در طول روز و تقویت عضلات را مهمترین این راهکارها بر شمرده و در صورت بروز چنین عارضه ای ابتدا استراحت و بعد انجام ورزش های تجویزی متخصصین ارتوپدی و طب فیزیکی فیزیوتراپی و در مراحل حاد بیماری جراحی را نیز از راهکارهای درمان این بیماری ذکر کرد./ع2
برچسب ها: عفونت ، بیماری ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.