آيت الله هاشمي رفسنجاني:

تصويب جديد تحريم‌ها، بي‌تدبيري سياسي آمريكاست

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:تصويب تحريم و تشديد تهديد در كار دولتي كه حركت خود را با تدبير و اميد و پرهيز از تنش در روابط خارجي آغاز كرده، بي‌تدبيري ديپلماتيك و نشان از برتري بي‌منطقي بر عقلانيت سياسي در تصميم‌گيري‌هاست.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر ديروز در ديدار پرشور اقشار مختلف مردم شهرها و روستاهاي استان قزوين، وحدت همگاني مردم و مسئولين را عامل پيروزي در همه مقاطع انقلاب دانست و گفت: صف مقاومت مردم ايرانيان در مقابل زياده‌خواهي‌ها، نبايد با طرد و تهمت و توهين مخدوش شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح اوضاع سياسي و فضاي اجتماعي كشور در ماههاي منتهي به انتخابات، گفت: عنايت خداوند بود كه مردم با حركتي اعجازگونه، اعتدال اسلامي را براي ادامه راه برگزيدند.

وي نام‌نويسي خود در انتخابات را به قصد قربت و براي تحقق وعده رهبري در خلق حماسه سياسي دانست و گفت: خلق حماسه اقتصادي منوط به همكاري همه قوا و دستگاه‌ها و پرهيز از كارشكني‌ها در مسائل اجرايي كشور است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري اقدامات غيرديپلماتيك آمريكا عليه انقلاب اسلامي در طول سالهاي گذشته گفت: تصويب تحريم و تشديد تهديد در كار دولتي كه حركت خود را با تدبير و اميد و پرهيز از تنش در روابط خارجي آغاز كرده، بي‌تدبيري ديپلماتيك و نشان از برتري بي‌منطقي بر عقلانيت سياسي در تصميم‌گيري‌هاست.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به گلايه يكي از حاضران از اوضاع اقتصادي مردم گفت: جاي تأسف است كه در نظام اسلامي و براساس آمارها بگوييم ثروتمندترين دولت تاريخ، بدهكارترين دولت بود، اما وقتي در همين آمار آراي بيش از 50 درصدي يك نفر را در مقابل 5 نفر ديگر نگاه و مقايسه مي‌كنيم، به اين نتيجه مي‌رسيم كه مردم با اميد وارد شدند و نااميد كردن مردم، با هر توجيهي، گناهي نابخشودني است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اعضاي كابينه و شعارها و وعده‌هاي دكتر روحاني در ايام انتخابات، اظهار اميدواري كرد كه توليد به چرخش درآيد، اقتصاد حركت كند و كشور رونق بگيرد.  
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود با تشكر از حاضران كه زحمت سفر به تهران را در ماه مبارك رمضان كشيدند، به ظرفيت‌هاي استان قزوين اشاره كرد و گفت: كشاورزي، صنعت پيشرفته، دانشگاه‌هاي فراوان و مهمتر از همه دين و اخلاق، بهترين سرمايه مردم قزوين براي آباداني دنيا و آخرت است.

در آغاز اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين قوامي، نماينده سابق مجلس و وكيل فعلي دادگستري و آيت‌الله محمدي تاكندي، نماينده استان قزوين در مجلس خبرگان رهبري با ارائه گزارشي از اوضاع فرهنگي و اقتصادي استان، به بيان ديدگاه‌هاي خويش درباره مسائل مختلف پرداختند و سپس آقاي مهران قاسمي شعري با مضمون «نقش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات 24 خرداد» خواند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تشخیص ، مصلحت ، نظام ، کابینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار