برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرهنگ‌سازي تنها راه‌كار مهم و موثر در پيشگيري از وقوع جرم است

قاضي دادسراي ناحيه 6 گفت: فرهنگ‌سازي در جامعه نقش بسيار مهمي در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و حجم پرونده‌هاي قضايي داشته و لذا نياز به صرف هزينه براي اين اصل زيربنايي بيش از پيش ضروري به نظر مي‌رسد.

"عباس برزگر "در گفتگو  با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه  خبرنگاران،  با اشاره به  اهميت فرهنگسازي در پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت:  بهترین سیاست حبس زدایی  پيشگيري از وقوع جرم است كه اين مهم از طريق فرهنگ‌سازی و نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌هاي قضايي و اجرايي و تلاش مسئولان به دست خواهد آمد.
 
 وي ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم  به راحتي محقق نشده و نيازمند برنامه‌ای چندین ساله به منظور انجام  کارهای بینادین و ریشه‌ای  در جهت فرهنگسازي است تا جامعه به سمت خودآگاهي و كاهش جرايم پيش رود.

برزگر افزود: فرهنگسازي در جهت كاهش و جلوگيري از وقوع جرم با همکاری تمامی ارگانهای دولتی و خود مردم و همين‌طور آموزش‌هاي لازم در اين زمينه ممكن خواهد شد، چرا كه ریشه بسیاری از مشکلات و مرافعات قضایی، به دليل ضعف اين مهم در جامعه است.

وي ببان كرد: فرهنگ‌سازي در جامعه نقش بسيار مهمي در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و حجم پرونده‌هاي قضايي داشته و لذا نياز به صرف هزينه براي اين اصل زيربنايي بيش از پيش ضروري به نظر مي‌رسد.

قاضي دادسراي ناحيه 6 در پايان خاطرنشان كرد: بحث مدیریت پیشگیری از وقوع جرم کار بسیار پیچیده و دشواری است که با برنامه ریزی و فرهنگ سازی در جامعه می توان به این مقوله دست یافت.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: فرهنگ ، پیشگیری ، جرم ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار