هدايتگر GPS در مغز چيست؟

ما با استفاده از نقشه کشيده شده توسط نقشه کشي نورون ها مسيرهاي خود را مي يابيم.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، در مغز انسان يک جي_ پي_اس ناوبر براي راهنمايي ما در سفر از طريق نقشه هاي واقعي وجود دارد.

براساس اين گزارش، نقشه کش ي نورون ها، زماني که ما نياز به حرکت در يک محيط که نمي شناسيم به بازي مي آيند.
 
اين مطالعه که توسط محققان آمريکايي از دانشگاه درکسل و دانشگاه توماس جفرسون در فيلادلفيا و همکارانش در دانشگاه پنسيلوانيا و کاليفرنيا در لس آنجلس انجام شده در مجله طبيعت علوم اعصاب منتشر شده است .

نقشه کشي هاي نورون ها بر حسب نوع جديدي از سلول هاي عصبي (به نام سلول شبکه) که به صورت مختصات فضايي در ذهن ما حرکت مي کند، انجام مي شود.

قشر سينگوليت و در انتورينال در دو منطقه مغزي قرار دارندکه دومي يک منطقه بسيار مهم براي حافظه است ، و در بيماري آلزايمر اين منطقه آسيب مي بيند.

  به همين دليل محققان فکر مي کنند که مطالعه عملکرد شبکه سلول ممکن است نوري را در مشکلاتي که بيماران مبتلا به آلزايمر هستند، برايشان روشن مي کند .

شبکه سلول در مغز ميمون ها، خفاش ها و جوندگان در حال حاضر شناخته شده است .
در موش، به طور خاص، تشکيل قلب مرورگر، با هم دو نوع از سلول هاي ديگر را تشکيل مي دهند که تعدادي از آنها مانند يک قطب نما، مسير را، و تعدادي از آنها مکان را نشان مي دهند که هنگامي که حيوان در يک نقطه خاص از فضا واقع شده است،فعال مي شوند .

تا کنون در مغز انسان تنها سلول هاي موقعيت، ترجمه در هيپوکامپ مشخص شده است.
سلول هاي شبکه، يک اخبار واقعي را نشان مي دهند و يکي از نشانه هاي حضور آنها در سال 2010 به لطف تکنيک هاي تصويربرداري غير تهاجمي مغز جمع آوري شده است .

سه سال بعد، محققان آمريکايي براي پيدا کردن شواهد براي اولين بار به طور مستقيم فعاليت مغز از طريق الکترودهاي کاشته شده در جمجمه 14 نفر که در حال حاضر تحت جلسات تحريک مغز به صورت جدي شکست خورده اند و صرع مقاوم به دارو دارند، اندازه گيري شده است.
 
در طول روند ثبت نام، از هر بيمار خواسته شد براي مقابله با بازي هاي ويدئويي که او تا به حال در يک فضاي مجازي در جستجوي اشياء حرکت نکرده است بازيابي شود.

علاوه بر اين فعال شدن محل به اصطلاح سلول، محققان را براي اولين بار به نشان دادن شبکه سلولهايي که در طول جنبش براي تعيين موقعيت نسبي در فضا فعال بودند، را قادر کرده است./س
برچسب ها: هدایتگر ، مغز ، نوروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار