کشتار ، تخریب و اشغال در ادبیات کاخ سفید معنای "دموکراسی و صلح" دارد

پایگاه خبری _ تحلیلی "استراتژی پیج" در گزارشی با اشاره به اقدامات جنایتکارانه واشنگتن در دوره های مختلف در نقاط مختلف دنیا بخصوص خاورمیانه می نویسد : ایجاد صلح ، ثبات و دموکراسی بهانه همیشگی آمریکا برای این جنایات بوده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری _ تحلیلی استراتژی پیج ؛ طی ماههای اخیر واشنگتن با اعلام رسمی ارسال سلاح برای تروریستهای سوری کمک های فراوانی به آنها کرده است . هدف آمریکا از این اقدام تسریع در روند سقوط دولت قانونی " بشار اسد" در سوریه بوده اما نتیجه ای معکوس داشته است .  

بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند این تسلیح تروریستهای چندملیتی در سوریه عواقب خطرناکی برای کشورهای غربی بخصوص آمریکا دارد چرا که امکان اقدام آنان علیه غرب وجود خواهد داشت . 

آخرین نظرسنجی ها از مردم آمریکا نشان میدهد که بیش از 60 درصد آنان مخالف طرح کاخ سفید برای ارسال سلاح به شورشیان و ترویستها در سوریه هستند . چنین آمارگیری ای در ترکیه نیز انجام گرفته و نتیجه آن نیز همانند آمریکا بوده است . اکثریت ترک ها با سیاست های دولت اردوغان در قبال سوریه و اقدام آن علیه "اسد" مخالف هستند . 

 این سیاست آمریکا باعث تنفر بیش از پیش مردم سوریه نیز از واشنگتن شده است . سوری ها علت اصلی تمامی جنایاتی که تروریستها و شورشیان در شهرها و روستاهای سوریه مرتکب می شوند دولتهایی می دانند که این تروریستها را تغذیه تسلیحاتی می کنند . عربستان ، قطر ، آمریکا و ترکیه در صدر این فهرست قرار دارند . 

در ایتدا سردمداران آمریکایی مدعی بودند که قادرند نیروهایی که تحت آموزش افسران سیا قرار می گیرند و سپس به سوریه اعزام می شوند کنترل کرده و از بازگشت آنان به کشورهای خود یا اقدام علیه واشنگتن و دیگر کشورهای غربی توسط آنان جلوگیری کنند اما اکنون به وضوح اذعان می کنند آنچه نظرسنجی ها نشان میداد رخ داده و احتمال عملکرد معکوس تروریستها ضد کشورهای غربی وجود دارد . 

در این مسیر نمی توان نقش پررنگ سیا را نیز نادیده گرفت . این سازمان با همکاری ترکیه ، قطر ، اردن و عربستان به آموزش سرکردگان ترویست های القاعده و النصره در مرزهای سوریه با اردن و ترکیه مشغول می باشد . هرچند که مقامات آن معتقدند نمی توان به موفقیت این تروریستها در برابر ارتش سوریه امیدوار بود . 

گزارشات اخیر از وضعیت عملیات های ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور نشان دهنده پیشرفت های چشمگیر در مقابل شورشیان می باشد . آزادسازی منطقه مهم و استراتژی "القصیر" یکی از بازرترین موفقیت های ارتش سوریه است .

در ادامه این مقاله آمده است : رژیم صهیونیستی نیز یکی دیگر از محورهایی است که تلاش خود را به روشهای مختلف برای سرنگونی دولت سوریه انجام میدهد . تحریک دولتمردان آمریکایی برای تشدید کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریستها در سوریه و جمع آرای دیگر کشورها علیه دولت دمشق از جمله این تلاشهاست که تاکنون ناموفق و بیهوده بوده است .

این رژیم به نوبه خود در گسترش قتل و کشتار در میان کشورهای عرب و مسلمان به هم پیمان خود "ایالات متحده " کمک کرده است . بیش از شش دهه اشغالگری در فلسطین و قتل عام هزاران شهروند فلسطینی به بهانه های مختلف بخشی از این کمک رسانی در جنایت به آمریکا محسوب می شود. حمله به لبنان ، تسلیح غیرمستقیم تروریستهای سوری و اقدامات تروریستی در ایران از دیگر جنایاتی است که رژیم اشغالگر قدس سالهاست در آن دست دارد .

حضور واضحتر و پررنگ تر آمریکا و اسرائیل در گسترش قتل عام و اشغالگری در زمان حال را می توان به روشنی در سوریه مشاهده است . بیش از دو سال است که این دو هم پیمان با کمک دوستان اروپایی خود از هیچ تلاشی برای براندازی نظام قانونی"بشار اسد" در سوریه مضایقه نکرده اند با این حال همچنان به اهدافی که مورد نظرشان بود دست نیافته اند . "اسد" همچنان در سمت ریاست جمهوری سوریه قرار دارد و ارتش این کشور با تمام قوا علیه شورشیان مبارزه می کند . 

نقش حمایتی ایران و حزب الله نیز در این میان قابل ملاحظه است . "بشار اسد" از حمایت حامیانی قدرتمند نظیر جمهوری اسلامی ایران ، حزب الله لبنان ، روسیه و چین بهره می برد . همین حامیان عواملی هستند که آمریکا را متقاعد می سازد که تسلیح هرچه بیشتر تروریستها و شورشیان سوری تنها به درازا کشاندن جنگ است و نتیجه ای برای غرب در پی نخواهد داشت . 

نویسنده در انتها خاطرنشان ساخت : آمریکا و هم پیمانان غربی آن مسئول خونریزی ها و جنایاتی هستند که در سوریه رخ میدهد . تخریب زیرساخت های اساسی این کشور ، قتل عام غیرنظامیان و تخریب منازل مسکونی مردم در شهرها و روستاها تنها چیزی است که مردم سوریه از دموکراسی و صلح طلبی آمریکا درک کرده اند. چنین تجربیاتی را نیز مردم عراق ،یمن ، افغانستان و دهها کشور آفریقایی و آسیایی داشته اند . 

حملات روزانه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در یمن ، اردن و پاکستان دهها شهروند و غیرنظای این کشورها را به خاک و خون می کشاند . تجاوز به خاک لیبی و غارت دخایر نفتی این کشور نیز از زمان سقوط دیکتاتوری "قذافی" تاکنون ادامه دارد . ملت رنجدیده عراق نیز سالها حضور زرهی ها ، تانک ها و نظامیان آمریکایی را در کوچه ها و خیابانهای خود دیده و اکنون نیز که این نظامیان به ظاهر از این کشور خارج شده اند با توطئه بمب گذاریهای مهیب روزانه در اقصی نقاط شهرهای خود مواجه هستند . 


برچسب ها: کشتار ، آمریکا ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار