استاد روابط بين الملل در آمريکا:

نگراني واشنگتن در خصوص افزايش حمايت هاي مسکو از تهران

استاد روابط بين الملل در آمريکا از نگراني واشنگتن در خصوص افزايش حمايت هاي مسکو از تهران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "ادموند غريب" در مصاحبه با شبکه اسکاي نيوز عربي درباره کاهش نفوذ و محبوبيت آمريکا در خاورميانه گفت: واقعيت اين است که هزينه هاي جنگ هاي آمريکا در افغانستان و عراق که نزديک به هشت تريليون دلار برآورد مي شود، تاثيرات بسيار منفي بر افکار عمومي مردم آمريکا و اقتصاد اين کشور گذاشته و اين مسئله موجب بروز اعتراض ها، ديدگاه و نظرات جديدي در جامعه آمريکا شده است.    

از سوي ديگر با وجود اين که هزينه نظامي آمريکا در ميان کشورهاي جهان جايگاه نخست را به خود اختصاص داده است اما صحنه بين المللي شاهد تحولات جديدي شده است و قدرتهاي جديدي مانند روسيه توانسته اند در محيط پيراموني خود عملکردي خوبي از خود نشان بدهند.
همچنين روسيه توانسته در مناطق ديگري مانند آسياي ميانه و خليج فارس جاي پاي خود را به نوعي تثبيت کند.   

ادموند غريب درباره آينده همکاري واشنگتن - روسيه در مسائل خاورميانه خاطر نشان کرد: با گذشت زمان زيادي از آغاز بحران سوريه و تلاش هاي متعدد دو کشور آمريکا و روسيه به منظور يافتن راه حل مسالمت آميز براي اين بحران اکنون به نظر مي رسد دو کشور به توافق چنداني در اين باره دست پيدا نکرده اند، به عنوان نمونه مسکو اصرار دارد که ايران به کنفرانس ژنو 2 دعوت شود، اما از طرف ديگر واشنگتن با ايران به عنوان کشوري که نقش منفي در بحران سوريه دارد برخورد مي کند و با اين خواسته مسکو مخالفت کرده است.

از سوي ديگر اختلاف نظر دو کشور در خصوص پيش شرط ها تعيين شده درباره کنفرانس ژنو 2 است زيرا روسيه با طرح هرگونه پيش شرطي از سوي مخالفان سوري در اين کنفرانس به شدت مخالف است اما در مقابل آمريکا خواستار کناره گيري بشار اسد از قدرت و حتي تشکيل دولت انتقالي را مطرح کرده است.

وي با اشاره به موضوع ايران در روابط آمريکا - روسيه گفت: واقعيت اين است که آمريکا از متمايل شدن روسيه به طرف ايران و افزايش حمايت هاي مسکو از تهران به شدت نگران است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار