اصفهان/

ارائه آموزش‌های مهارتی به 929 نفر در شهرستان لنجان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: طی چهار ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی بخش دولتی به 929 نفر در شهرستان لنجان ارائه شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد خاشعی با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی در میان متقاضیان باید متناسب با نیاز‌های شغلی روز جامعه باشد، اظهار کرد: در حال حاضر دو مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای برادران این شهرستان با 17 حرفه آموزشی فعال است، اضافه کرد: مرکز خواهران این شهرستان نیز با 11 حرفه آموزشی فعال است و این مراکز با ارائه آموزش‌های مختلف مهارتی به متقاضیان درصدد نهادینه شدن فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در سطح جامعه هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با اشاره به تعداد آموزشگاه‌های آزاد این شهرستان تصریح کرد: 55 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان فعالیت می‌کنند و آموزشگاه‌های آزاد ظرفیت‌های بالایی برای توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در سطح جامعه دارند.

وی با تاکید بر اینکه یک مرکز آموزشی با چهار حرفه آموزشی در زندان زرین‌شهر فعال است، ادامه داد: یک مرکز آموزشی نیز در پادگان شهید چمران صنایع دفاع با پنج حرفه آموزشی فعال است و سربازان با حضور در دوره‌های آموزشی از مهارت‌های مورد نیاز جامعه برخوردار می‌شوند و طی چهار ماه نخست امسال آموزش‌های مهارتی به 68 نفر در این مرکز ارائه شده است.

خاشعی با اشاره به عملکرد این مجموعه از ابتدای امسال تاکنون تاکید کرد: طی چهار ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی بخش دولتی به 929 نفر در شهرستان لنجان ارائه شده است.

وی به فعالیت سه پایگاه آموزشی در شهرستان لنجان اشاره کرد و افزود: یک مرکز آموزش سیار شهری نیز با 12 حرفه آموزشی در شهر باغ‌بهادران این شهرستان فعال است که طی چهار ماهه نخست امسال 145 نفر در این مرکز آموزش‌های مهارتی را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با اشاره به فعال شدن بحث آموزش استاد - شاگردی در این شهرستان گفت: طی چهار ماه نخست امسال 80 مجوز آموزش استاد - شاگردی در این مرکز صادر شده است و حدود 145 نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه آموزش فنی و حرفه‌ای استان با ذوب‌آهن اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست امسال سه هزار نفر از کارگران ذوب‌آهن به دنبال انعقاد این تفاهمنامه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده‌اند.
برچسب ها: اصفهان ، لنجان ، مهارتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.