متخصص رادیوتراپی آنکولوژی :

هماهنگی پیشکسوتان و فارغ التحصیلان جوان ، ارائه درمانهای کم استرس را در پی دارد

یک متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت : هماهنگی بین پیشکسوتان و فارغ التحصیلان جوان نقش بسیار مهمی در ارائه درمانهای کم استرس دارند.

دکتر عامری متخصص رادیوتراپی انکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سرطان معضل بزرگی در جوامع غربی است  که در کشور ما نیز  با توجه به تغییر رفتار در رژیم های غذایی و مسائل محیطی متعدد مرتبط با سرطان روز به روز شیوع بیشتری را می یابد گفت : سرطان به زودی یکی از مشکلات اصلی کشور خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه باتوجه به هزینه های گران و طولانی مدت که این بیماری وابستگی به سیستم درمانی کشور را دارد به نظر میرسد اطلاع رسانی در این زمینه و بهبود روش های درمانی و همسانی آن ها با شرایط جامعه ، باید در اولویت ها به خصوص در اولویت انجمن هایی که در رابطه با سرطان کار می کنند ، باشد.

این متخصص رادیوتوراپی آنکولوژی ادامه داد : سرطان های دستگاه سیستم تنفسی از جمله سرطانهایی هستند که تاکنون کمتر مورد توجه بوده عوامل مختلفی از جمله مصرف سیگار و... در بروز ان نقش دارند .

دکتر عامری ابراز داشت : برای رادیوتراپی متخصصین رادیوتراپی باید بتوانند مشخص نمایند که کدام ناحیه به چه میزان باید اشعه بگیرد و تعریف کردن این منطقه یکی از تخصص های اصلی این رشته است .

وی یادآور شد:  با توجه به اینکه تکنولوژی رادیوتراپی بسیار تغییر یافته و استفاده از سه بعد درمانی است ، متخصصین باید فرا گیرند که این ها را چگونه تعریف نمایند .

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در پایان خاطرنشان کرد : همه پزشکان باید دلسوزانه درمان های سرطان را متناسب با کشور پیگیری نمایند چرا که هر درمانی در هر جای دنیا صورت گیرد به درد کشور ما نمی خورد و باید از افراد با تجربه استفاده نموده و با افرادی که تازه فارغ التحصیل شده و به روز هستند هماهنگی را بین شرایط اجتماعی و اطلاعات روز دنیا به وجود آوریم تا بتوانیم کم استرس ترین خدمات را به بیماران ارائه نماییم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.