تاپايان تابستان امسال؛

مرکز نمايش‌هاي آئيني صبا به بهره‌برداري مي‌رسد

مدير عامل شرکت توسعه فضاي فرهنگي شهر تهران از بهره‌بردراي مرکز نمايش‌هاي آييني صبا در محدوده منطقه 7 با کاربري فرهنگي-تجاري تا پايان سال خبر داد.

علي اصغر مونسان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، در تشريح اين خبر با اشاره به شروع اجراي اين پروژه در تاريخ 29 فروردين 85 اتمام اين 1 پروژه را در نيمه اول سال 92 عنوان کرد و گفت: مرکز نمايش‌هاي آييني صبا از سالن‌هاي نمايش، آمفي تئاتر، سالن‌هاي گريم و تمرين، سالن تمرين بازيگران، سالن اجتماعات جانبي، فضاي انتظار، 64 واحد تجاري و 165 پارکينگ به مساحت 7 هزار و 24 متر مربع تشکيل شده است.
وي تصريح کرد: شهر تهران با وجود سالن‌هاي متعدد تاکنون فاقد يک مرکز حرفه‌اي نمايشهاي آيئني با استانداردهاي لازم بوده که اين امر موجب شد شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در کنار توجه به ساخت مراکز سينمايي به هنر تئاتر و خصوصا نمايش‌هاي آئيني و گسترش فضاهاي مرتبط اين هنر اهتمام ورزيده و درصد ايجاد مرکزي حرفه‌اي و مدرن با امکانات تخصصي برآيد.
مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهر تهران عنوان کرد: مرکز نمايش‌هاي آئيني با مساحت 5987 متر مربع و زير بناي 16 هزار و 118 متر مربع داراي دو سالن تئاتر با ظرفيت 600 صندلي است که براساس آخرين استانداردهاي دنيا طراحي شده و امکان اجراي نمايش‌هاي ائيني – ايراني را با بهترين شرايط فراهم کرده است.
مونسان افزود: مرکز نمايش‌هاي آئيني از دو بخش شمالي و جنوبي تشکيل شده که قسمت شمالي آن شامل فضاهاي فرهنگي و قسمت جنوبي شامل فضاهاي تجاري، تاسيسات و پارکينگ مجموعه بوده که هر بخش با توجه به کاربري آن طراحي شده است و معروفات مورد نياز هر بخش به طور کامل در ان ديده و پيش‌بيني شده است.
وي اضافه کرد: قسمت شمالي مرکز نمايش‌هاي آئيني مربوط به بخش فرهنگي است که در 5 طبقه ساخته شده و با توجه به کاربري آن در هر طبقه فضاهاي مورد نياز بخش فرهنگي تفکيک شده و قسمت جنوبي مربوط به بخش تجاري است که ورودي و رمپ دسترسي به پارکينگ مجموعه نيز در اين قسمت قرار دارد.
مدير عامل شرکت توسعه فضاي فرهنگي شهر تهران اظهار داشت: قسمت شمالي مرکز نمايش‌هاي ائيني مربوط به بخش فرهنگي است که در 5 طبقه ساخته شده و با توجه به کاربري ان در هر طبقه فضاهاي مورد بخش فرهنگي تفکيک شده و تالار نيز به عنوان اولين عنصر متمايز کننده مرکز نمايش‌هاي آئيني از تالارهاي پيشين، مجاروتش با آبنماي عظيم و فضاي طبيعي و اشغال کردن مساحتي وسيع در زير سطح زمين است.
وي در پايان  با اشاره به اينکه  اتاق چهره‌آرايي، استفاده از تجهيزات ويژه نور و صدا منطق بر امکانات، رستوران، چاپخانه و پارکينگ با گنجايش 65 خودرو از ديگر امکانات در نظر گرفته شده براي اين مرکز است خاطر نشان کرد: تئاتر نگاه زنده به زندگي است که با توجه به اهميت استمرار انواع مختلف تئاتر در ديد تماشاگران بايد سالن‌هايي به اين نوع نمايش اختصاص داده شود تا مردم بتوانند آنها را در طول سال تماشا کنند./
برچسب ها: بازیگر ، اجتماعات ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار