محکومیت اقدامات ستیزه گرایانه دولت فرانسه

شماري از مسلمانان فرانسوي در اعتراض به موج گسترده اسلام ستيزي در اين کشور در برابر مسجد شهر ليون تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ شماري از مسلمانان فرانسوي در اعتراض به موج گسترده اسلام ستيزي در اين کشور در برابر مسجد شهر ليون تجمع  کردند.

در پي افشاي خبر خنثي شدن اقدام تروريستي يک سرباز فرانسوي عليه مسلمانان در روز عيد فطر، مسلمانان منطقه ليون در برابر مسجد شهر ونيسيو تجمع و اسلام ستيزي فزاينده را محکوم کردند.کمال قبطان امام جماعت مسجد ليون گفت :«بايد نگران باشيم و زنگ هشدار را به صدا درآوريم و بگوييم امروز وراي اسلام هراسي کلي شاهد اسلام ستيزي افرادي هستيم که مي خواهند مسلمانان را بکشند و اين نگران کننده است.»

عبدالعزيز شعمبي رئيس هماهنگي اقدام عليه نژاد پرستي و اسلام ستيزي در فرانسه گفت :«آقاي والس(وزير کشور فرانسه) نمي خواهد اسلام هراسي را در فرانسه به رسميت بشناسد. حتي آقاي اولاند(رئيس جمهور فرانسه) نيز نمي خواهد بپذيرد که اين کشور اسلام ستيز شده است. درباره اقدامات ضد اسلامي در فرانسه صحبت مي شود اما حقيقت اين است که امروز فرانسه با معضل اسلام هراسي مواجه است. به مردم حمله مي کنند زيرا مسلمان هستند و ممکن است مسلمان تلقي شوند. برخي از رسانه ها و برخي از سياستمداران و روشنفکران به اين مسئله دامن مي زنند تا توجه افکار عمومي را از مشکلات واقعي يعني بحران اقتصادي ، بيکاري و امثال آن منحرف کنند.» 

مريم از اعضاي انجمن مبارزه با اسلام هراسي در فرانسه گفت :«بازداشت اين فرد که در نظر داشت در روز عيد به اقدامي جنايتکارانه دست بزند جاي خوشحالي دارد اما در برابر افزايش اقدامات اسلام ستيزانه اين قطره اي در اقيانوس است.»
برچسب ها: مسلمان ، فرانسه ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار