معين‌آبادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مردم مصر باورهاي سياسي ارتش را قبول ندارند/بازگشت مرسی وابسته به استراتژيک و چراغ سبز آمریکا

"استاد دانشگاه شهيد باهنر" گفت: تا زمانی که ارتش مصر در پی آمريکا باشد قطعا اين وضعيت نابسامان ادامه یافته و مصر روي آرامش به خود نمي‌بيند.

حسین معين‌آبادي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مردم مصر باورهای سیاسی ارتش را قبول ندارند اظهار داشت: متوسل شدن ارتش به خشونت نشان دهنده عدم پذیرش مردم در مسئله برکناری مرسی است از این رو هرگونه اقدام خشونت آمیز  ارتش نامشروع بوده و باید با آن مقابله شود.

وي دستیابی به قدرت از طریق مبادرت به زور را بی‌نتیجه دانست و افزود: زمانی که دولتی از طریق اعمال خشونت قصد بر تداوم حیات خود داشته باشد طبیعتا به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

معین آبادی با بيان اينکه قدمت جنبش اخوان حدود 9 دهه است و این جنبش با 51/7 درصد رای به قدرت رسیده بود تصريح کرد: تصور بازگشت مرسی به قدرت بستگی به استراتژیک و چراغ سبز آمریکا دارد چرا که ارتش مصر کاملا وابسته به کمک‌های این کشور است بنابراین امکان بازگشت اخوان‌المسلمین بر مسند قدرت دور از ذهن است.

این استاد دانشگاه به راهکارهاي حل بحران مصر اشاره کرد و افزود: تا زمانی که ارتش مصر در پی صندوق‌‌هاي راي از امريکا باشد قطعا اين وضعيت نابسامان ادامه یافته و مصر روي آرامش به خود نمي‌بيند شايد بازگشت مجدد  اخوان به قدرت و پذیرش باورهاي سياسي مردم  يعني روال قدرت، سياست و حکومت اخوان بتواند روزنه نجاتی برای این کشور باشد.

وي با اشاره به برگزاري انتخابات در مجلس مصر مبنی بر تایید صلاحیت اخوان گفت: طبيعتا اگر ناکارآمدی اخوان به مجلس ثابت می‌شد  این گروه هرگز  راي نمي‌آورد.

معین آبادی ادامه داد: هم‌اکنون که نظامیان مصر متوسل به سرکوب مردم و اعمال خشونت و خروج اخوان از قدرت شده‌اند نمی‌توان آينده روشني را براي تحولات مصر در نظر گرفت. 
 
این کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری اینکه عوامل خارجي هم‌چون کشورهای منطقه و حتی ایران در خروج مصر از بحران موثر هستند خاطر‌نشان کرد: بنابران لازم است با فشار آوردن به مصر به عنوان يک کشور اسلامي جهت اتخاذ روند قانون‌گرايي بر بازگشت اين کشور به روال قانوني تاکيد کنند؛ چرا که کودتا هیچ نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار