چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

قاضي‌پور: با حضور چيت چيان در وزارت نيرو فاتحه درياچه اروميه خوانده خواهد شد

نماينده مردم اروميه گفت: متاسفانه 70 درصد درياچه اروميه خشك شده و در صورت تصدي شما در وزارت نيرو فاتحه درياچه اروميه خوانده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران "نادر قاضي‌پور" نماينده مردم اروميه به عنوان مخالف وزير پيشنهادي نيرو اظهار داشت: با توجه به مسئله حياتي و اهميت آب در جهان متاسفانه شاهد بحران انرژي هستيم كه حتما جنگ آينده جنگ آب خواهد بود.  
 
وي با اشاره به اهميت وزارت نيرو گفت: جايگاه و اهميت وزير نيرو كمتر از نفت نيست و در كشوري هم چون ايران كه داراي آب و هواي معتدل و نيمه خشك است آب به عنوان منبع استراتژيك به حساب مي‌آيد و براساس پيش بيني‌هاي انجام شده احتمال خشكسالي در ايران افزايش مي‌يابد و در نتيجه قدرت چانه زني و تحرك ما را در جهان كاهش خواهد داد.  
 
اين نماينده مجلس بيان داشت: متاسفانه برخي از كشورهاي همسايه جلوي رودخانه هيرمند را گرفته‌اند و چند سالي است كه آبي از هيرمند به ايران وارد نشده و درياچه زيباي هامون درسيستان و بلوچستان در حال خشك شدن است.  
 
وي اضافه كرد: بحران كمي آب روابط سياسي ايران را با كشورهاي همسايه تحت تاثير قرار خواهد داد آقاي چيت چيان برنامه شما براي استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف با توجه به تجارب بالايي كه داريد براي نجات و احياي تالاب‌ها چيست؟
 
قاضي‌پور با اشاره به درياچه اروميه گفت: متاسفانه 70 درصد اين درياچه خشك شده و بعد از آن اقدام موثري براي اين وضعيت و هم چنين تالاب‌ها صورت نگرفته و در صورت تصدي شما در وزارت نيرو فاتحه درياچه اروميه خوانده خواهد شد برنامه خود را در اين خصوص توضيح دهيد.
 
قاضي‌پور با بيان اين كه مجلس دادگاه سياسي است كه مخالفين مطالبات مردمي را در آن ارائه مي‌كنند مي‌خواهم برنامه عملياتي شما را براي رودخانه‌هاي مرزي كشور بدانم و اين كه براي مديريت برنامه آب‌هاي زيرزميني چه مسائلي را مد نظر قرار خواهيد داد؟
 
وي افزود: آيا با تصميمات سياسي مي‌خواهيد ادامه كار دهيد يا با استفاده از نظرات كارشناسي قصد چنين كاري را داريد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: وزیر ، پیشنهادی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار