ابزاري جديد براي ورود مردم به بازار سرمايه

صندوق قابل معامله ابزاري جديد براي ورود مردم عادي به بازار سرمايه و کاهش ريسک سرمايه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اسلامي بيدگلي مدير عامل صندوق سرمايه گذراي آرمان سپهر آيندگان در نشستي پذيره نويسي اولين صندوق قابل معامله در بازار سرمايه گفت: يکي از دلايلي که مردم وارد بازار سرمايه نمي‌شوند نداشتن آگاهي و توان رقابت پذيري با افراد حرفه‌اي بازار سرمايه است.

وي ادامه داد: بسياري از افراد به صورت مستقيم وارد بازار سرمايه شدند و با توجه به تجربه ناموفق سرمايه خود را از اين بازار خارج کردند.
اسلامي تصريح کرد: 100 صندوق سرمايه گذاري در کشور داريم که حدود 3 هزار ميليارد تومان دارايي تحت تملک دارند.

وي افزود: عدم دسترسي گسترده مردم يکي از دلايلي بود که صندوق سرمايه گذاري مشترک نتوانستند سرمايه مردم را جمع کنند.

وي اضافه کرد: يکي از نقص‌هاي سرمايه گذاري مستقيم در بازار سرمايه اين است که سهامي که مردم در بازار خريدراي مي‌کنند با توقف نماد صف فروش مواجه مي‌شوند ولي نقد شوندگي صندوق‌هاي سرمايه گذراي تضمين شده است.

اسلامي تصريح کرد: بازده متوسط بازار سرمايه از بازار پول بيشتر است و با مکانيزمي که در صندوق‌ها در  نظر گرفته شده ريسک سرمايه از مردم برداشته مي شود و هر زماني که مايل باشند مي‌توانند پول خود را دريافت کنند.

وي اضافه کرد: etf ساختار حقوقي منسجم‌تري دارند و مردم مي‌توانند واحدها را با قيمت بيشتر و يا کمتر معامله کنند و هر دو دقيقه يک بار در حين بازار مي توانند ارزش دارائي شان را ببينند.

وي افزود: بستر  etf در شرکت فرا بورس و سپرده گذاري مرکزي فراهم شده تا مدرم بتوانند etf خريد و فروش کنند.

وي ادامه داد: مقدمات تاسيس اولين etf در کشور فراهم شده و از سه‌شنبه به  مدت سه روز امکان پذيره نويسي آن فراهم شده است.

اسلامي بيد گلي تصريح کرد: مردم دنبال کشف سرمايه با بازده بالاتري از تورم هستند و صندوق‌ها علاوه بر کاهش ريسک باعث افزايش اشتغال و سراريزي سرمايه به سمت توليد مي‌شوند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، بازار ، بازده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار