اصفهان/

برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب با حضور 20 ناشر خارجی از چهارم شهریور ماه به مدت 5 روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، قطبی، در جمع خبرنگاران به مناسبت نهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه امسال غرفه ها کتابهای خود را با 20 تا 40 درصد تخفیف عرضه می کنند، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب ، فرصت خوبی برای ارج نهادن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی کتاب های عرضه شده در نمایشگاه کتاب امسال را به سه دسته کتاب مختص گروه علمی، کتاب کاربردی، کتاب های دانشگاهی و علمی تقسیم کرد و گفت: کتاب کاربردی کتابی است که بتواند نیاز مردم را مرتفع کند.

وی ادامه داد: کتاب کاربردی خوب، کتابی است که بتواند ملاک خانه خوب، تفاوت محله ها ،شناخت همسایه خوب و آسیب فرهنگی را به مردم آموزش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ترغیب بازدیدکنندگان کتاب به این گونه کتابهای کاربردی را از اهداف این دوره از نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: کتاب نباید از زندگی مردم جدا باشد، بلکه باید در متن زندگی قرار گیرد به طوریکه در هر حرفه و شغلی به صورت تخصصی کتابهای آن مورد مطالعه قرار گیرد.

قطبی تعداد ناشران متقاضی برای شرکت در نمایشگاه کتاب امسال را 550 نفر عنوان کرد و گفت: ما از این تعداد 350 نفر را پذیرش کردیم که 20 نفر از آنان ناشر خارجی هستند.

وی با بیان اینکه پیش بینی میشود امسال 30 هزار بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب اصفهان بازدید کنند، اظهار داشت: به همان میزان پیش بینی میشود نزدیک 10 میلیارد ریال کتاب به فروش برود.

همچنین قلمکاریان ، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نمایشگاه نهم گفت: برگزاری جشن کتاب ، مسابقات کتابخوانی ، نشست ، سرود ، اهدای کتاب ، جنگ شبانه از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

وی به افتتاحیه این نمایشگاه در ساعت 17 روز دوشنبه چهارم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه پل شهرستان اشاره کرد و گفت: ساعات بازدید این نمایشگاه از 9 تا 12 و بعدازظهرها از 16 تا 22 می باشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان خاطر نشان کرد: اهدای بن به دانشجویان و جستجوی اینترنتی کتاب را از برنامه امسال نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان عنوان کرد.

گفتنی است نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان 4 تا 9 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه استان پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.