مرتضی شعبانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باغبانی برای نشان دادن حقیقت سوریه به شهادت رسید

مدیرعامل مرکز مستند "حقیقت" گفت: شهید "هادی باغبانی" پشتکار فوق‌العاده‌ای برای کار مستند سازی در مناطق بحرانی مانند سوریه داشت.

مرتضی شعبانی، مدیرعامل مرکز مستند حقیقت در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ، درباره خصوصیات اخلاقی شهید "هادی باغبانی" اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت زیادی از تاسیس گروه ما نمی‌گذرد و نزدیک به سه سال است دور هم جمع شده‌ایم، در همین مدت کوتاه هادی از صبورترین افراد بود و پشتکار فوق‌العاده‌ای داشت.
 
وی افزود: شهید باغبانی دائماً کتاب‌های تخصصی خود را می‌خواند و دوست داشت سطح اطلاعاتش را بالا ببرد که این برای ما جالب بود؛ او سن خیلی زیادی نداشت و 30 سالش بود اما در همین سن که شاید بعضی‌ها تصور کنند برای کار دیر شده، به شدت به دنبال جمع‌ کردن و به روز کردن اطلاعات بود و پشتکار فوق‌العاده‌ای به خصوص درباره کار در مناطق بحرانی مانند سوریه داشت. 
 
مدیرعامل مرکز مستند حقیقت تصریح کرد: سفر قبلی "شهید باغبانی" به سوریه یک ماه و اندی طول کشید و حدود 15 روز از ‌آمدن او می‌گذشت که دوباره گفت می‌خواهم به کار مستندسازی داخل سوریه برگردم؛ لذا حدود 12 روز پیش مجدداً به منطقه اعزام شد و 2 روز پیش در منطقه "ریف" اطراف دمشق به اتفاق نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه که تعداد هفت، هشت نفر بودند با کمین نیروهای سلفی و تکفیری  روبرو شده و ایشان را به شهادت می‌رسانند. 
 
شعبانی درباره اینکه چند نفر از گروه برای مستندسازی به سوریه رفته بودند، اظهار داشت: گروه ما معمولاً گروه دو نفره در مناطق بحرانی است که از این میان "هادی باغبانی" به شهادت رسید و نفر دوم سالم است و مشکلی ندارد. 
 
وی درباره اینکه آیا از لحاظ مسائل امنیتی در دیدار آخر خود به گروه‌هایی که برای روایت‌گری به سوریه می‌روند سفارش خاصی داشتید، گفت: در سراسر دنیا رفتن به مناطق بحرانی برای همه خطرناک است و در این‌باره ما هیچ وقت کسی را اجبار نکردیم و این اعزام کاملاً داوطلبانه است، زیرا کسی که می‌خواهد به این مناطق برود باید خودش بخواهد. 
 
مدیرعامل مرکز مستند "حقیقت" افزود: هادی جزو داوطلبان بود و اظهار علاقه می‌کرد به سوریه برود.
 
شعبانی درباره اینکه سخن آخری که در خداحافظی با شهید هادی باغبانی داشتید، چه بود؟ اظهار داشت: بیشتر سفارشات کاری بود و حرف‌های احساسی از اینگونه بین من و ایشان در نگرفت. 
 
وی در پیام به افرادی که این جنایت را رقم زده و شاید این تصور باطل را داشته باشند که به نیروهای اسلام ضربه‌ زده‌اند، تصریح کرد: مسیر سرخ شهادت همیشه در طول تاریخ بعد از واقعه عاشورا برای همه ما باز بوده و هیچ وقت این مسیر بسته نشده است.  
 
مدیرعامل مرکز مستند حقیقت افزود: ما به عنوان کسانی که کار مستندسازی انجام می‌دهیم، معتقدیم که منطقه "شام" مانند دوران صدر اسلام و زمان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است، در حال حاضر یک‌سری افراد به ظاهر مسلمان با ریش‌های بلند و چهره‌های ظاهراً موجّه، قرآن‌ها را دوباره بر سر نیزه کرده و مسلمانان را فریب می‌دهند.

شعبانی گفت: ما احساس وظیفه می‌کنیم که باید به سوریه برویم و حقیقت این کشور را به مردم دنیا و منطقه نشان دهیم؛ آن‌چه در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تصویری دنیا نشان داده می‌شود، واقعیت نداشته و واقعیت چیز دیگری است، لذا شهید "هادی باغبانی" نیز برای همین کار رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار