هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

حضور معاون دبیر کل سازمان ملل در ایران چراغ سبزی در حل پرونده هسته‌ای

"استاد دانشکده خبر" گفت: دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل از ایران، چراغ سبزی است که غرب در خصوص حل پرونده هسته‌ای ایران نشان داده است.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران آینده مذاکرات ایران با 1+5 را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به معادلات سیاسی منطقه و تجربه وزیر خارجه ایران در زمینه مذاکرات با غرب شرایط برای ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 ایده‌آل تلقی می‌شود.

وی به تلاش ایران جهت کاهش تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: ایران همواره در پی حل پرونده هسته‌ای و برخورداری از حقوق هسته‌ای خود بوده‌ است، از این رو قطعا در روند این مذاکرات نکات مهم و قابل تاملی عنوان خواهد شد.

 هانی‌زاده دیدار قریب الوقوع معاون دبیر کل سازمان ملل از ایران را  در این خصوص تاثیرگذار دانست و تصريح کرد: دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل از ایران مي‌تواند به عنوان چراغ سبزی از سوي غرب درخصوص حل پرونده هسته‌ای ایران تلقي شود، لذا امید است با یک دیپلماسی مناسب شرایط برای شروع مذاکرات اثر گذار فراهم شود.

 استاد دانشکده خبر خاطرنشان کرد: ميزان بالاي امتیازات و چراغ سبزها  در بین طرفین مذاکره، مسلما در نتيجه نهايي بسيار تاثيرگذار خواهد بود و شرایط را براي مذاکره مناسب‌تر خواهد كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار