گزارش/قضا در هفته‌ای که گذشت

از پرداخت ديه متوفيان حادثه "درياچه کارون 3" تا حل مشكلات دولت با تدبير و عقلانيت

ديه متوفيان حادثه "درياچه کارون 3" به‌زودي پرداخت مي‌شود، حضور پورمحمدی برای دستگاه قضا و دولت يک فرصت است، سازمان بازرسي از پاك‌ترين سازمان‌هاي كشور است، سعي مي‌كنم نقش مكمل بازرسي را در دولت انجام دهم، احمد شهید ویژگی‌های حرفه‌ای گزارشگری را زیر پا گذاشته است، مشکلات کشور با تدبیر حل می‌شود، قوه قضاییه با دلالان قضایی برخوردی قاطع خواهد داشت، دولت با تدبير و عقلانيت مشكلات جامعه را مرتفع مي‌سازد و ... از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، ديه متوفيان حادثه "درياچه کارون 3" به‌زودي پرداخت مي‌شود، حضور پورمحمدی برای دستگاه قضا و دولت يک فرصت است،سازمان بازرسي از پاك‌ترين سازمان‌هاي كشور است، سعي مي‌كنم نقش مكمل بازرسي را در دولت انجام دهم، احمد شهید ویژگی‌های حرفه‌ای گزارشگری را زیر پا گذاشته است، مشکلات کشور با تدبیر حل می‌شود، قوه قضاییه با دلالان قضایی برخوردی قاطع خواهد داشت، دولت با تدبير و عقلانيت مشكلات جامعه را مرتفع مي‌سازد و ... از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود.

**در جلساتي كه با وزير سابق نيرو و مديرعامل سد داشتيم به سه نكته در بررسي حادثه سد كارون 3 پرداخته شد که در  نتيجه اين جلسات ديه به بازماندگان اين حادثه به سرعت در حال پرداخت بوده و در جهت تأمين امنيت مردم "بارج‌ها" بازسازي و امكانات براي تردد مردم در تمام طول شبانه روز فراهم شده است.



ديه متوفيان حادثه "درياچه کارون 3" به‌زودي پرداخت مي‌شود

رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به روند بررسي حادثه درياچه کارون 3 از پرداخت سريع ديه متوفيان اين حادثه به بازماندگان آنان در آينده نزديك خبر داد.


**حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع حجت‌الاسلام پورمحمدی و معارفه ریاست سازمان بازرسی قاضی سراج که صبح امروز در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد اظهار داشت: این جلسه به پاس خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام پورمحمدی که در یک دوره 5 ساله در این سازمان نظارتی خدمت و تلاش کرده‌اند تشکیل شده، اما همگی می‌دانیم که قدردانی از زحمات وی در این یک ساعت نمی‌گنجد. 



حضور پورمحمدی برای دستگاه قضا و دولت يک فرصت است

معاون اول قوه قضاییه گفت: سازمان بازرسی کل کشور تضمین کننده اجرای قانون و سلامت اداری کشور است چرا که بازرسی و نظارت این سازمان نقش پیشگیرانه و موجب رفع نواقص خواهد شد.


**قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور به چند مورد از اهداف اين سازمان اشاره كرد و گفت: هدف اوليه ما دسترسي آسان مردم به سازمان بازرسي براي رسيدن به حقوق شهروندي و حقوق بشر بوده كه بر همين مبنا در 31 استان بهترين نيروها را جذب كرده و اين نيروها با علاقه مسائل را پيگيري مي‌كنند.



سازمان بازرسي از پاك‌ترين سازمان‌هاي كشور است/مديون زحمات حجت‌الاسلام پورمحمدي هستيم

قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: سازمان بازرسي كل كشور يكي از پاك‌ترين سازمان‌هاي كشور است و تمام مسئولان آن قانونمدار بوده و خود را ملزم به رعايت قانون مي‌دانند.


**در حال حاضر اين سازمان از ظرفيت كارشناسي و حقوقي مناسبي برخوردار است و قابليت خوبي براي نظام به وجود آمده است و ما تلاش‌هاي بسياري در اين انجام داديم و من از دولت گذشته تشكر مي‌كنم چراكه با وجود اينكه با برخي از بخش‌ها مسائلي داشتيم اما بدنه گسترده دولت گزارش‌هاي ما را پذيرفته و ترتيب اثر مي‌دادند و همكاري و تعامل آنها در حد قابل قبولي بود.



سعي مي‌كنم نقش مكمل بازرسي را در دولت انجام دهم

وزير دادگستري گفت: سازمان بازرسي كل كشور به عنوان يك كوه يخي ساخته شده و در حال ظهور است و بنده تلاش مي‌كنم تمام توان و تجربه‌ام را براي اجراي عدالت بذل و نقش مكمل بازرسي را دردولت انجام دهم.

**در این نشست، سید سعید هاشمی نایب رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و حمیدرضا یوسفی مدیرکل آموزش سازمان امور مالیاتی، زین‌العابدین تقوی رئیس هیات تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف  دیوان عدالت اداری به سخنرانی پرداختند.


برگزاری دومین نشست هم‌اندیشی حقوق شهروندی مؤدیان مالیاتی

دومین نشست هم‌اندیشی حقوق شهروندی مؤدیان مالیاتی، صبح امروز با موضوع ماليات بر ارزش افزوده در محل ساختمان شماره سه قوه قضاييه برگزار شد.

** ما با گزارشگری هیچ مشکلی نداریم اما آقای گزارشگر تمام ویژگی‌های حرفه‌ای گزارشگری را زیر پا گذاشته و به عنوان هنرپیشه تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران از یک رسانه به رسانه دیگر می‌رود و این فرد سخنان نابجا و اتهامات بی‌اساسی را علیه ما مطرح می‌کنند.



احمد شهید ویژگی‌های حرفه‌ای گزارشگری را زیر پا گذاشته است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران تمام ویژگی‌های حرفه‌ای گزارشگری را زیر پا گذاشته و به عنوان یک هنرپیشه تبلیغاتی علیه ایران فعالیت می‌کند.


**اینکه می‌گویند دولت مصوبات دولت قبلی را متوقف و یا ابطال کرده درست نیست، بلکه تنها آن دسته از مصوباتی که مورد اعتراض دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته بود، اجرایشان به تعویق افتاده است.



تغییرات اتوبوسی را در دستور کار ندارم/مشکلات کشور با تدبیر حل می‌شود

وزیر دادگستری از متوقف نشدن مصوبات دولت قبلی در این دولت، عدم تغییرات اتوبوسی در وزارت دادگستری و بردن نظارت به دولت خبر داد.


**از جمله ويژگي‌هاي سازمان بازرسي كل كشور قرار گرفتن اين سازمان در زير مجموعه دستگاه قضايي بوده به طوري كه از دستگاه اجرايي كشور استقلال دارد بنابراين اگر سازمان بازرسي به وظيفه‌اش درست عمل كند مردم احساس امنيت خواهند كرد.


هدف اصلي‌ام نظارت پيشگيرانه و ايجاد سلامت اداري است

رئيس سازمان بازرسي كشور گفت: مسئله مديريت بدون بازرسي مسئله ناقصي است. نظارت پيشگيرانه كمترين هزينه و بيشترين تاثير را در جامعه دارد بنابراين هدف اصلي من پيگيري اين مهم جهت ايجاد سلامت اداري در جامعه است.


**قوه‌قضاییه با تشکیل حفاظت و اطلاعات و بخش‌های نظارتی برای برخورد با کسانی که می‌خواهند مجموعه دستگاه قضایی را ناسالم جلوه دهند برخورد قاطعی کرده است.


قوه قضاییه با دلالان قضایی برخوردی قاطع خواهد داشت

معاون اول قوه‌قضاییه گفت: دلالان و کارچاق‌کن‌ها برای دستگاه‌ قضایی تهدید هستند و قضات سالم دستگاه قضایی در برخورد جدی با آنها تأکید دارند.


**در هفته دولت قرار داريم و مشكلاتي از گذشته و حال پيش روي دولت است، مشكلاتي كه با سوء تدبير دولت گذشته سبب بي‌اعتمادي مردم شده و مخصوصاً مشكلات معيشتي كه خصوصاً براي اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه گرفتاري‌هاي زيادي ايجاد نموده كه ان‌شاءالله دولت جديد با تدبير و عقلانيت آن را مرتفع مي‌سازد.



دولت با تدبير و عقلانيت مشكلات جامعه را مرتفع مي‌سازد

جلسه هيات عمومي ديوان عالي كشور به رياست حضرت آيت‌الله محسني‌گركاني و با حضور قضات عالي‌رتبه ديوان برگزار شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قضا ، گزارش ، حقوقی ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار