بوشهر/

بدهی 1,5 میلیاردی شهرداری خورموج/ عذرخواهی تنها عضو زن شورای شهر

در نشست اعضای شورای شهر خورموج مباحث مختلفی مورد بررسی قرار گرفت از جمله اینکه تنها عضو زن این شورا از یکی دیگر از اعضا عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، این نشست درحالی برگزار شد که خبرنگاران هم حضور داشتند.

در این نشست اعضای شورای شهر خورموج ناگفته‌های خود در مورد فعالیت شورای شهر را تشریح کردند.

بدهی 1.5 میلیاردی شهرداری خورموج

غلامرضا قربانی مقدم عضو رئیس شورای شهر خورموج در نشست اعضای شورای شهر خورموج با خبرنگاران گفت: در تمام جلسات تاکید داشتیم که با خبرنگاران روراست باشیم، چون معتقدیم خبرنگاران رقیب و دشمن ما نیستند، بلکه کمک کننده و یاریگر ما هستند.

رئیس شورای اسلامی خورموج افزود: خبرنگاران با درایت و کیاست خودشان با انتقادات سازنده به برطرف کردن مشکلات و رفع عیوب می‌پردازند و هرجا حتی اگر با لحن تندی نیز همراه بوده، سازنده بوده است.

وی اضافه کرد: این انتقادات برخاسته از احساس درک و مسئولیت‌پذیری خبرنگاران بوده و رسالت خبرنگار ایجاب می‌کند که تجسس کرده و مشکلات را بررسی کند.

قربانی مقدم ادامه داد: در 6 سال و 4 ماهی که در خدمت شهروندان بودیم، تقریبا هر 6 روز یک جلسه برگزار کرده و درخواست‌های مردم و شهرداری را بررسی ‌کردیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون شهرداری یک میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی دارد و درآمدهای شهرداری نیز در طول این سال‌ها کاهش یافته و حق آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده در مقایسه با سایر شهرهای استان قابل ذکر نیست، در حالی که مثلا نخل تقی 12 میلیارد حق آلایندگی دریافت کرده، ولی سهم خورموج 70 میلیون بوده است.

قربانی گفت: در شورای سوم سرانه فضای سبز از 3 متر به نزدیک 9 متر رسید و 100 هزارمتر مربع لکه‌گیری معابر داشتیم و با چنگ و دندان از حقوق شهروندان دفاع کردیم.

شورای سوم پاک‌ترین شورای شهر خورموج بوده است

عضو شورای سوم خورموج نیز گفت: از دید من این شورا پاک‌ترین شورا تا کنون بوده و شورای قبل در 4 سال 4 شهردار عوض کرد.

علی صمدیان مجرد افزود: در دوره ما طرح تفصیلی برای نخستین‌بار اتفاق می‌افتد و فشار زیادی نیز از ناحیه مردم بود و در زمان ما گازکشی صورت گرفت و از دیگر مشکلات این شورا بیمه ساختمانی بود.

وی اضافه کرد: در سال 86 اصرار کردیم که عوارض ماهانه روی قبض برق ببریم، ولی نشد و ادارات با ما همکاری نکردند و مردم هم از عوارض دادن پرهیز کردند.

عذرخواهی عضو زن شورا از یکی از اعضای دیگر

عضو دیگر شورای اسلامی شهر خورموج نیز گفت: تنها دلیل عدم رضایت مردم از شورا و شهرداری سوءمدیریت، وظیفه نشناسی کارمندان و تبعیض‌ها بوده است.

فخرالسادات هاشمی اضافه کرد: بابت مصاحبه‌ای که موجب سوءتفاهم من با آقای صمدیان شد، از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های فعالیتم در شورا و دوره ریاستم به جد پیگیر مسایل و مشکلات شهرم بودم و جا دارد از آقای پورفاطمی که همواره مرا در مرکز همراهی می‌کردند، قدردانی کنم و آنچه باعث غرور من می‌شد، اینکه مردم شهری دورافتاده دارای شعور بالایی هستند که یک زن ریاست شورای شهرشان را بر عهده دارد.

این عضو شورا افزود: در روستاها و کلان شهرها مردم حساسیتی روی شوراها ندارند و فقط برای مردم شهرهای کوچکی مثل خورموج بابت شناختی که از شورا دارند، توقعاتی ایجاد می‌شود و همیشه اصطکاکی بین منافع فردی و جمعی وجود دارد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.