ایلام؛

صدور قبض های نجومی برق در دهلران

با آغاز تیر و مرداد ماه در دهلران دماسنج ها هم قد میکشند و در همین ماه ها است که تن دهلرانی ها می لرزد و این لرزش نه از گرما بلکه از قبض های نجومی است که برای سرپرست خانوار صادر می شود.

صدور قبض های نجومی برق در دهلران
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، با پایان گرفتن فصل بهار گرمای دهلران به قدری طاقت فرسا می شود که کولرهای گازی نیز دیگر قدرت خود را از دست می دهند و نمی توانند آن گونه که باید عرض اندام نمایند.

بازار بستنی خوردنها داغ میشود و خیابان ها خلوت از عابرین پیاده. با این حال مردم ازساعت 12 ظهر تا 18عصر بهترین جای استراحت را دراز کشیدن در زیر باد مستقیم کولرهای گازی و اسپیلت می یابند

اما این یاران تابستانه قادر به خنک کردن نیستند و تنها فشاری بر شبکه توزیع برق وارد میکنند و سر از قبوض نجومی مصرف برق درمی آورند.

ابن در حالیست که مسئولین برق استان همواره درخواست رعایت الگوی مصرف میکنند که اگر هم شهروندان بخواهند آنرا رعایت کنند ، دمای بالای هوااین اجاره را نمی دهد.

با این اوصاف طی هفته ی گذشته  هواشناسی نیز سکوت خود را شکست و بااعلام 53 درجه دمای هوا دهلران را به تیتر یک خبرگزاریهای جهان تبدیل کرد، اما باز هم  کسی از کاهش  رقم های نجومی برقی حرفی به میان نیاورد.

عده ای از شهروندان اعتقاد دارند درصورتیکه کولرها را خاموش کنیم کخ الگوی مصرف رعایت شود به دلیل گرمای بیش از حد گرما زده شده و باید به بیمارستان برویم ، عده ای هم میگویند

علاوه بر مصرف برق و جوابگو نبودن کولر ها ، نوسان ایجاد شده در سبکه ی توزیع باعث آف شدن و خاموش شدن این وسایل میشود که هزینه های تعمیراتی را روی دست ما میگذارد.

یکی از شهروندان دهلران گفت: علاوه براین، با آب هم مشکل داریم و داغ بودن آب موجود در لوله ها باعث شده درهنگام استفاده حدود ده دقیقه آنرا بازکنیم تا اندکی خنک شود شاید بتوان از آن استفاده کرد.

علی اکبر آبسالان رئیس شرکت برق شهرستان دهلران در گفت‌وگویی اظهار کرد: با افزایش میزان دمای هوا میزان مصرف برق همشهریان نیز بالاتر می‌رود که این موضوع نیازمند مدیریت مصرف است.

 وی افزود: چنان چه همشهریان نسبت به رعایت الگوی مصرف و همچنین مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف اقدام کنند به طور یقین مبالغ قبوض صادره برای آنها نیز بالا نخواهد بود.

 رئیس اداره برق دهلران تصریح کرد: به لحاظ وضعیت جوی منطقه دهلران این شهر نسبت به بسیاری از مناطق دیگر کشور دارای تعرفه برق پایینی است به طوری که می‌توان گفت پایین نرخ تعرفه برق را دارا هستیم.

 آبسالان بیان کرد: همان طور که در همه رسانه‌ها اعلام می‌شود انتظار از مردم و ادارت داریم که در صرفه‌جویی از مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف که همان ساعت ۱۲ تا ۱۶ و همچنین ۱۹ تا ۲۳ همکاری نمایند.

 وی گفت: با توجه به تصاعدی بودن نرخ مصرف چنان چه مشترکی بخواهد قبض برق زیر 100 هزار تومان داشته باشد الزاماً باید بیشتر از ۴۰۰۰ کیلووات مصرف نکند که با روشن کردن تنها یک کولر گازی شاید بشود به این رقم رسید.

 بر همین اساس اگر یک شهروند دهلرانی بخواهد که قبض نجومی برق برایش نیاید باید به دنبال خنک کردن به معنای واقعی کلمه برای منزل و یا مغازه اش نباشد بلکه باید طوری مصرف برقش را تنظیم نماید که حداقل سیستم های برقی که در منزل و یا مغازه اش کار می کنند از گرمای زیاد نسوزد.

 یک شهروند دهلرانی که دارای یک باب مغازه می باشد گفت: برای من یک قبض برق 170 میلیون ریالی آمده است.

 وی افزود: مگر بازار دهلران چقدر رونق اقتصادی دارد که من ماهی نزدیک به 10 میلیون ریال باید بابت برق در ۸ ماه از سال پرداخت نمایم.
 
این مغازه دار دهلرانی تصریح کرد: همواره مشتریان از گرانی در دهلران می نالند و این به دلیل این است که ما باید کرایه اجناس، کرایه های بسیار بالای اجاره مغازه و قبض های نجومی را بر سر اجناس بکشیم تا شاید در ته آن سودی بماند.
 
وی ادامه داد: تعرفه تجاری برق در دهلران به جای آنکه مغازه دار پرداخت نماید در واقع باز از جیب مردم می رود و این مردم هستند که در تعرفه های تجاری ضرر می بینند.

خبرنگار:روح اله جام سحر

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
حقوق نجومی مال مدیران ....فیش ها مال مردم بدبخت .....از یه جا باید جبران کنند دیگه !!!!!!!