تامين منابع مالي با ورود "سرمايه هاي خارجي"

ورود سرمايه گذاري هاي خارجي، منافع متقابلي را براي کشورهاي ميزبان و سرمايه گذاران بين المللي خواهد داشت به طوريکه با جذب سرمايه هاي خارجي مي توانيم کمبود منابع مالي کشور را جبران کنيم.

حسين وکيلي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطب فوق گفت: انتقال سرمايه و جذب سرمايه خارجي براي توسعه کشورهايي که دسترسي به منابع کافي ندارند يکي از سياست هاي درستي است که مسولان از ان استفاده مي کنند.
وي افزود: جذب و تشويق سرمايه گذاران خارجي به کشور علاوه بر تامين مالي مي تواند باعث ارتقاي دانش فني و ورود فناوري هاي روز مي شود.
اين کارشناس اقتصادي با بيان اينکه براي ورود سرمايه هاي خارجي به کشور بايد بستري فراهم شود که به سرمايه گذار براي سرمايه گذاري در ان کشور اطمينان دهد افزود: بهبود روابط بين الملل و تسهيل قوانين و مقررات از جمله نيازهاي کشور براي تشويق و جذب اين سرمايه ها است.
وکيلي بيان کرد: سرمايه مي تواند بخش توليد را تحريک کند و با افزايش توليد، موجب رشد تجارت، بهبود سطح زندگي مردم و رشد و توسعه اقتصادي شود.
وي تصريح کرد: در صورتي که امنيت سرمايه گذاري در کشورهاي در حال توسعه و اقتصادهاي در حال گذار، تضمين شده و بستر قانوني لازم فراهم شود سرمايه گذاران بين الملل ميل و رغبت بيشتري براي حضور در اين گونه بازارها خواهند داشت.
وي خاطرنشان کرد: استفاده از سرمايه هاي خارجي به کشورهاي ميزبان نيز فرصت بهره گيري از مزيت هاي نسبي، رشد اقتصادي، اشتغال زايي و دستيابي به دانش و فناوري روز براي توليد کالاهاي رقابتي در عرصه بين المللي را مي دهد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، میزبان ، وکیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار