تناقض گويي هاي آشکار "الجزيره" در خصوص سوريه

در حاليکه همه رسانه هاي غربي و رسانه هاي عربي همسو با آنها تلاش خود را براي اثبات ادعاي استفاده از سلاح شيميايي توسط نظام سوريه معطوف کرده اند ؛ شبکه الجزيره با «گاف » رسانه اي خود تصاويري از مجروحان در حومه حلب را پخش و اعلام کرد اين افراد با بمبهاي فسفري زخمي شده اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلويزيوني الجزيره در يک تناقض گويي آشکار که همراه برخي شبکه هاي ديگر از وقوع حمله شيميايي در ريف دمشق و هزاران کشته و مصدوم شيميايي سخن مي گويند؛  در گزارش خود عليه سوريه ،  تصاوير افرادي  را نشان داد و اعلام کرد : آنها در منطقه« اورم کبري» در حومه حلب و در حمله با بمبهاي فسفري و ناپالم زخمي شده اند.در اين تصاوير از مصدومان ادعايي غوطه شرقي که به گفته الجزيره و ديگر شبکه صدها نفرند خبري نيست .

الجزيره افزود : اظهارات مقامات آمريکايي ، فرانسوي و انگليسي در ساعات گذشته نشان مي دهد مجازات نظام سوريه به علت استفاده از سلاح شيميايي در غوطه شرقي در ريف دمشق قريب الوقوع شده ، افزايش يافته است.شبکه تلويزيوني الجزيره با اعلام اين مطلب افزود باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و مشاوران ارشدش حدود 90 مکالمه تلفني با رهبران خارجي در خصوص تحولات مربوط به بحران سوريه انجام داده اند .

از طرف ديگر وليد معلم وزير خارجه سوريه گفته است  کشورش لقمه آساني نيست و از خودش با وسايلي دفاع خواهد کرد که به گفته وي ديگران را غافلگير خواهد کرد .عمر عبد اللطيف گزارشگر الجزيره در گزارشي در حاليکه تصاويري از يک آمبولانس پخش مي شد گفت : در ترکيه به اين مصدومان امدادرساني مي شود . مصدومان از منطقه اورم کبري در حومه حلب آمده اند . منطقه آنها با بمبهاي آتشزاي فسفري و ناپالم هدف قرار گرفته است.

آنها به همراه دهها آواره از مرگ فرار کرده اند . مرگي که به نظر مي رسد جامعه بين الملل  به تازگي دريافته است  از همه خطوط قرمز فراتر رفته و همين باعث شده است طبلهاي جنگ را از طريق اظهارات و مواضع که بر شدت آن افزوده شده است به صدا در آيد . اظهارات اولاند فرانسوا رئيس جمهور فرانسه نيز تازه ترين حرف مطرح شده در اين خصوص  است.اولاند گفت عاملان حمله شيميايي در غوطه از مجازات  در امان نخواهند ماند  و حتي فراتر از آن سخن گفت و افزود کشورش براي مجازات عاملان اين قتل عام آمادگي دارد. 

خبرنگار در ادامه اين گزارش  گفت ديدگاههاي بين المللي تقريبا درباره مجازات نظام سوريه با يکديگر مطابقت دارد و باب را به روي سناريويهاي متعدد باز کرده است .مقاله واشنگتن پست از جمله آنهاست که نوشت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا حمله نظامي محدود را به سوريه بدون مداخله عميق بررسي مي کند .واشنگتن پست خاطر نشان کرد حمله اي که در آن از موشکهاي کروز استفاده خواهد شد بيشتر از دو روز طول نخواهد کشيد و مواضع نظامي را که به زرادخانه هاي شيميايي مر بوط نمي شود هدف قرار خواهد داد.

اما وزير دفاع آمريکا گفت ارتش اين کشور در انتظار دستور اوباماست تا به نظام سوريه حمله کند . به موازات آن ديويد کامرون نخست وزير انگليس از اعضاي پارلمان خواست مرخصي تابستاني خود را نيمه تمام گذارند و فردا تشکيل جلسه دهند تا به گامي رأي بدهند که شايد عليه نظام سوريه برداشته شود . الجزيره در ادامه اظهارات کامرون را در اين خصوص پخش کرد .

عبد اللطيف  خبرنگار شبکه در ادامه گفت:  اما ترکيه   همسايه اي که تحولات کنوني بيشتر بر آن تأثير گذاشته است  و همواره از سکوت جامعه بين المللي در قبال سوريه انتقاد مي کند در صدد کسب مجوزي براي شرکت  در عمليات نظامي احتمالي در صورت نياز است  .  اتحاديه عرب نيز به نظر مي رسد براي تشديد تنش احتمالي آماده شده است .نبيل العربي دبير کل اين اتحاديه پيش از نشست اضطراري اين اتحاديه درخواست کرد عاملان استفاده از سلاح شيميايي به دادگاه بين المللي تحويل داده شوند . وي از جامعه بين المللي درخواست کرد به مسئوليتش در قبال اين جنايت عمل کند .اين در حالي است که به  نظر مي رسد روسيه اين هم پيمان سوريه يک گام عقب نشيني کرده است.

سخنگوي نيروي دريايي روسيه گفت: کشتي هاي روسي مستقر در بندر طرطوس در صورت وقوع هرگونه تنش آفريني اين بندر را فورا ترک خواهند کرد .الجزيره در ادامه بدون اشاره به نام وليد معلم وزير خارجه سوريه به پخش  قسمتهايي از اظهارات روز گذشته  وي اقدام کرد .معلم گفت :« اگر حمله شود ما دو گزينه داريم يا تسليم شويم يا از خودمان با ابزارهايي که داريم دفاع کنيم و اين بهترين گزينه است. آمريکا و هم پيمانانش در حال تلاش  براي جنگي عليه سوريه براي خدمت به اسرائيل هستند و شايد به آن افتخار کنند اما  آنها در وهله دوم  مي خواهند به جبهه النصره در سوريه خدمت کنند». گزارشگر الجزيره افزود : بدين نحو وليد معلم به تشديد لحن بين المللي پاسخ داد . معلم معتقد است هدف از حمله نظامي به سوريه خدمت به اسرائيل و القاعده است اگرچه معلم  درباره اصل وقوع چنين حمله اي ابراز ترديد کرده است  .
برچسب ها: الجزیره ، آشکار ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار