رونق توریسم درمانی نیاز به توسعه زیرساخت ها دارد/ بخش خصوصی می تواند وارد این حوزه شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه و رونق توریسم درمانی فقط متکی به فعالیت بخش سلامت نیست و نیاز به ایجاد زیرساخت در کشور دارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر سیدحسن هاشمی گفت: بخشی از اقدامات لازم برای رونق یافتن توریسم درمانی در کشور به وزارت بهداشت برمی گردد، این بخش شامل دانش لازم، مهارت و سرویس دهی خوب به بیماران در مراکز درمانی است.

وی افزود: دانش و مهارت لازم که در کشور ما با وجود متخصصان برجسته در همه رشته ها وجود دارد وکشورهای منطقه نیز این مساله را می دانند.

وی ادامه داد: در خصوص خدمت دهی بیمارستان ها به بیماران خارجی نیز بخشی از بیمارستان های دولتی از کیفیت رقابتی لازم برخوردارند ولی بیمارستان های خصوصی و شبه دولتی از این نظر وضعیت بهتری دارند.

دکتر هاشمی گفت: آنچه در این بخش به عنوان گره وجود دارد بحث جذب مشتری با تسهیل در امر خرید بلیط، صدور ویزا، اقامت خوب و مواردی از این دست است که باید رفع شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بخش خصوصی برای ایجاد این زیرساخت ها باید پیشقدم شود و دولت روانسازی کند. وزارتخانه ها و سازمان هایی نظیر وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد و سازمان گردشگری در این زمینه دخیل اند.

وی افزود: برای پیشبرد توریسم درمانی وزارت بهداشت حلقه ای از این زنجیره است. حتی اتاق بازرگانی نیز می تواند در این زمینه ورود کند.

وی به سرمایه گذاری پزشکان و پیراپزشکان در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: راه دیگر اینست که پزشکان و پیراپزشکان در کشورهای همسایه مرکز درمانی درست کنند و پزشکان ایرانی در آنجا به درمان بیماران خارجی بپردازند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از سرمایه هایی که باید در امر پزشکی به کار بیفتد حتی توسط برخی پزشکان به دلیل شرایط اقتصادی کشور در جاهای دیگری سرمایه گذاری می شود، این سرمایه را می توان به این طرف سوق داد.

وزیر بهداشت بیان داشت: کشورهای رقیب در این خصوص در حال سرمایه گذاری در کشورهای منطقه، که به درمان نیاز دارند هستند و ما نباید از آنها عقب بمانیم.

دکتر هاشمی گفت: این کار باعث صدور توانمندی ایران در پزشکی به این کشورها می شود. ضمن اینکه بازار کار خوبی نیز ایجاد شده و موجب ارزآوری به کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما تعریف درستی از فعالیت های خصوصی در بخش سلامت نشده است و حتی گاهی تا آنجا که می توانسته ایم با آن مقابله کرده ایم. بنابراین ابتدا باید نگرش به این بخش را عوض کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار