نايب رئيس اتحاديه ليتوگرافان :

حمايت دولت عرصه پيشرفت صنعت چاپ را هموار مي كند

"احمد ابوالحسني " حمايت دولت و تخصيص امكانات و تسهيلات و همچنين انتخاب اصولي مديران را از عوامل پيشرفت صنعت چاپ عنوان كرد.

احمد ابوالحسيني؛ نايب رئيس اتحاديه ليتوگرافان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت چاپ با اين كه صنعت بسيار بزرگي است ولي متاسفانه به آن ضعيف پرداخته شده به طوري كه مسئولان در مسائل اقتصادي اين عرصه ضعيف عمل مي كنند.



وي ادامه داد: كشور ما از لحاظ نمايش آثار چاپي و صادرات آن داراي ظرفيت هاي بالايي است و فقط تنها مساله مهم در اين زمينه حمايت دولت و انتخاب صحيح مديران اين عرصه است.

ابوالحسيني با اشاره به موانع پيشرفت اين عرصه عنوان كرد: موانع موجود بر سر راه پيشرفت اين صنعت بزرگ دو بخش است اول اين كه حمايت نكردن دولت از لحاظ تخصيص امكانات و قرار دادن تسهيلات ويژه كه تاثير بسزايي در ايستايي اين صنعت دارد و دوم انتخاب مديران اين حوزه بر اساس شرايط و بدون در نظر گرفتن توانايي هاي آن ها است كه اين مساله نيز خلل هاي بسياري را در اين حوزه وارد مي كند.

نائب رئيس اتحاديه ليتوگرافان با اشاره به موفقيت كاري علي جنتي در مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي  همچنين تاثير شيوه مديريتي وي در بهبودي بيشتر وضعيت صنعت چاپ عنوان كرد: علي جنتي تنها وزيري است كه با اين سرعت معاونان خود را تعيين كرده و با توجه به پيشينه و سوابق كاري وي در گذشته همچنين مشاهده روند كنوني اطمينان دارم كه به زودي اتفاقات مثبت و مفيدي در عرصه چاپ خواهد افتاد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: هم اكنون ما در خاورميانه 4 درصد بازار صنعت چاپي را در اختيار داريم و كشوري مانند تركيه 40 درصد بازار را و اين در حالي است كه ما معي پيشنيه 40 ساله صنعت چاپ هستيم بنابراين بايد تلاش ويژه اي را براي ارتقاء اين حوزه انجام دهيم تا در سطح جهاني حرفي براي گفتن داشته باشيم./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار