قم/

تقدیر آیت‌الله حسینی‌بوشهری از فعالیت‌های شوراهای استانی حوزه‌

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اعضای شوراهای استانی حوزه، گام‌های جدی در راستای اداره و اجرای برنامه‌های حوزه بر می‌دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار اعضای شورای حوزه علمیه استان کرمان با تبریک دهه کرامت، با بیان اینکه ما به تلاش‌های اعضای شوراهای استانی احترام می‌گذاریم، گفت: اعضای شوراها گام‌هایی جدی در راستای اداره و اجرای برنامه‌های حوزه بر می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت حوزه، بنای دخالت در برنامه‌های شوراهای استانی را ندارد، یادآور شد: اجرای مصوبات شوراها منوط به تایید مدیریت حوزه‌های علمیه است.

عضو خبرگان رهبری در ارتباط با اداره موقوفات حوزوی نیز افزود: اداره موقوفات حوزوی سازوکارهای مخصوص خود را می‌طلبد و با صرف ادعای مصرف منافع آن، کار درست نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی امام جمعه رفسنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه حوزه علمیه این شهرستان، قدمت 400 ساله دارد، گفت: باید برای پذیرش طلاب، ظرفیت سازی جدی صورت گیرد و راهکارهایی اساسی برای جذب بیش از هزار طلبه در حوزه علمیه رفسنجان برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام رمضانی به فعالیت حوزه علمیه امام حسن (ع) رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد: به زودی با ایجاد ظرفیت‌های مناسب آموزشی 300 طلبه برای سال تحصیلی آینده جذب این مدرسه خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه رفسنجان یادآور شد: اشتیاق جوانان برای ورود به حوزه علمیه در شهرستان رفسنجان بالاست و همین امر تقویت و توسعه فضاهای آموزشی حوزوی در این شهر را می‌طلبد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت موقوفات رفسنجان گفت: نقش موقوفات در توسعه استان بسیار راهگشاست که باید با مدیریت صحیح از این منابع استفاده کرد./س

برچسب ها: قم ، تقدیر ، آیت ، الله ، حسینی ، بوشهری ، فعالت ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.