گزارش "ظریف" از سفر عراق برای کاربران فیس‌بوک؛

جاي همه شما خالي بود/ اگر قابل باشم برای همه دعا کردم

رئیس دستگاه دیپلماسی اولین وزیری است که تمام افکار عمومی فعال در فضای مجازی را در جریان فعالیت‌های دیپلماتیکی‌ خود قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" روز یکشنبه اولین سفر خارجی خود را به مقصد بغداد آغاز کرد و این در حالی است که صفحه وی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با گزارش‌های این سفر به روزرسانی می‌شود.

"ظریف" اولین وزیری است که تمام افکار عمومی فعال در فضای مجازی را در جریان فعالیت‌های دیپلماتیکی‌ خود قرار می‌دهد.

این مسئله‌ای است که همواره مورد توجه مخاطبان است چراکه آنها همواره در پی این بودند که آخرین اقدامات و دستاوردهای چهره‌های سیاسی را از زبان خودشان بشنوند.



متن پیام دکتر ظریف در صفحه فیس‌بوک وی به شرح ذیل است:

در اولين سفر خارجي بعد از پذيرش مسئوليت، با توجه به اهميت همسايگان و جايگاه ويژه عراق در سياست خارجي دولت تدبير و اميد، روزهاي يکشنبه و دوشنبه به عراق سفر کردم.

در اين سفر فشرده، توفيق حاصل شد تا هر چند کوتاه به کربلا و نجف و کاظمين هم مشرف شوم. جاي همه شما خالي بود و اگر قابل باشم به همه دعا کردم.

همچنين با آيت‌الله العظمي سيستاني، آيات عظام نجفي، فياض و حکيم، نخست وزير، کفيل رياست جمهوري، رئيس مجلس، وزير امورخارجه، و رهبران جريان‌هاي مهم سياسي شيعه، سني و کرد عراقي ديدار کردم.

خوشبختانه کليه رهبران سياسي و مذهبي عراق ديدگاه‌هاي مشابهي در مورد گسترش همه جانبه روابط با ايران، محکوميت هرگونه استفاده از سلاح‌هاي شيميايي و ضرورت جلوگيري از شعله‌ور شدن آتش جنگ و فرقه گرايي در منطقه اتفاق نظر داشتند.

توافق‌هاي خوبي در اين سفر صورت گرفت که اميدوارم در جهت بهبود وضعيت مردم دو کشور به صورت جدي پيگيري و اجرا شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، سفر ، عراق ، نجف ، کاظمین ، فیس ، بوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار