زاهدان/

سیستان و بلوچستان حساس‌ترین نقطه کشور

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش‌هایی که در گذشته برای ایجاد اختلاف در «سیستان و بلوچستان» صورت گرفته امروز این استان به حساس‌ترین نقطه کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حاتم نارویی در دیدار با اعضای شورای اسلامی زابل اظهار داشت: نخستین مشکل در سیستان‌وبلوچستان اختلافات شمال با جنوب و بالعکس است که در گذشته بر آن اسرار فراوانی بوده است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: بارها دیده شده که شمال استان به جنوب متعرض و جنوبی‌ها به شمال استان متعرض می‌شوند، همه این مسائل است که سیستان و بلوچستان را به حساس‌ترین نقطه کشور بدل کرده است.

وی با بیان اینکه ادعا‌های زیادی از ارائه خدمات بیشتر دولت برای بخش‌شمالی و جنوبی است، ادامه داد: قاطعانه می‌گویم این‌ها فقط ادعا است، «سیستان و بلوچستان» دو برادر هستند، و نظام جمهوری اسلامی همواره در توزیع اعتبارات و خدمات در همه بخش‌های استان با نگاه عدالت پیش رفته است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان‌وبلوچستان تاسیس فرمانداری‌های ویژه سطح استان را نمونه‌ای از نگاه عدالت‌‌گونه نظام بر همه مناطق استان ذکر کرد و اذعان داشت: یک فرمانداری ویژه در جنوب، مشابه آن در مرکز و شمال استان در یک برهه زمانی تاسیس شده است، علاوه بر آن شهرستان‌های جدید‌التاسیس نیز با رعایت عدالت و جغرافیای استان در کل سیستان‌وبلوچستان دیده شده است.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان در ادامه با اعلام برنامه‌ای برای شفاف‌سازی ارائه خدمات در این دو نقطه ادامه داد: تصمیم بر این است تا اعضا شوراهای اسلامی و معتمدان شهر‌های جنوبی استان را برای بازدید به از شمال به جنوب و از جنوب به شمال ببریم تا صحت آنچه که در توزیع عدالت گفته می‌شود اثبات شود.

نماینده عالی دولت در سیستان‌و‌بلوچستان اعضای شوراهای اسلامی را «عصاره‌های فضایل مردم» خطاب کرد و گفت: اعضا دور چهارم شورای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها باید با همین دستانی که خالی است ولی با آن عزم و اراده‌ای که دارند در پایان ماموریت کاری خود کارنامه درخشانی برای شهر‌ و روستا باقی بگذارند.

نارویی در ادامه بر ضرورت نگاه شایسته سالاری در انتخاب همکاران اجرایی توسط شورای اسلامی شهر زابل تاکید و اضافه کرد: از ابتدای ورود به استان برخلاف ادعاهایی که در ابتدا نسبت به من شد، تنها یک نیروی کاری به سیستان و بلوچستان آوردم که همه آن را می‌شناسند، وی معاون برنامه‌ریزی بنده است که توان بسیار خوبی در این بخش دارد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف هزار نیروی شهرداری زابل توسط شورای اسلامی این شهر تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری شما ساماندهی کارکنان شهرداری باشد، من می‌دانم که یکی از کارگران شهرداری زابل که چندی پیش مصاحبه‌ای با رسانه‌ای داشته ، ماه‌هاست که حقوق نگرفته است، نگاه شورای اسلامی شهر بر این اولویت‌ها باشد.

رئیس شورای تامین سیستان وبلوچستان، زابل را «پدر» سیستان خطاب کرد و افزود: همه شهر‌ستان‌های نیمروز، زهک، هیرمند و غیره با اتحاد تلاش کنند تا کارها سامان و مشکلات برچیده شود.

نارویی همچین در زمینه توزیع اعتبارات تاکید کرد: شاخص‌هایی برای این کار در نظر گرفته شده و مطابق با آنها برنامه‌ریزی می‌شود، هیچ شهر و منطقه‌ای بدون در نظر گرفته شدن این شاخص‌ها نمی‌تواند اولویت باشد.

وی با ناعادلانه خواندن نحوه دریافت مالیات در سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: از همان ابتدا بر دریافت مالیات یکسان از کسبه بازار‌های جنوبی و شمالی استان با مرکز کشور اعتراض داشته‌ایم، همواره نیز برای رفع این مشکل در تلاش بوده و هستیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.