با حضور استاندار؛

نیازهای بخش راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بررسی شد

نیازهای بخش راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در بازدید مشترک استاندار با مسئولان از محور در دست اجرای زاهدان به زابل و مسکن مهر زاهدان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،استاندار سیستان وبلوچستان در این بازدید گفت: ما از کمترین سهم بزرگراه در کشور برخورداریم و تنها 205 کیلومتر بزرگراه در استان داریم.

علی اوسط هاشمی افزود: جلب مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی و در مرحله بعد بهره‌گیری از اعتبارات مالی حکومتی مانند صندوق ذخیره ارزی برای اتمام طرح های کلان راه و شهرسازی در استان ضروری است.

وی گفت: در راستای تکمیل تاسیسات مسکن های مهر احداث شده در آینده نزدیک 5 هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان می‌شد.

وی همچنین در بازدید از بافتفرسوده و حاشیه شهر زاهدان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 5هزار هکتار اراضی شهری زاهدان مربوط به سکونت گاه های غیررسمی و بافت فرسوده است که نیازمند برنامه ریزی کلان برای اصلاح و بهبود ساختار حاشیه نشینی و اجرای طرح های تفصیلی منایب با نیازهای هر منطقه هستیم.

وی اظهار داشت: بافت های فرسوده در معرض خطر احداث غیر مترقبه مانند زلزله و سیلاب است و با تشکیل میز تخصصی حاشیه نشینی در استان درصدد هستیم تا از امکانات بخش های مختلف و مرتبط ادارات و سازمان های معضل حاشیه نشینی و بافت های فرسوده را ساماندهی کنیم.

گفتنی است بزرگراه زاهدان، زابل بخشی از محور ترانزیتی چابهار، زاهدان ،میلک به طول 200کیلومتر است که تاکنون 950میلیارد ریال هزینه در برداشته و برای اجرای 7 قطعه این محور به 300 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.