زاهدان/

رییس سازمان مدیریت بحران بر مقاوم سازی بافت شهری تاکید کرد

رییس سازمان مدیریت بحران گفت: مقاوم سازی و بهسازی بافتهای شهری در مجاورت گسلها، باید مورد توجه جدی مسوولان حوزه مدیریت بحران قرار گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،ˈحسن قدمیˈ یکشنبه شب در دیدار با استاندار سیستان وبلوچستان در زاهدان افزود: علم و دانش اجرای آیین نامه و نظارت بر مقاوم سازی ساختمانها باید در اولویت کارهای عمرانی در تمام نقاط کشور به ویژه مناطق زلزله خیز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: نظارت جدی بر احداث ساختمانها وجود ندارد و این موضوع زمینه ساز بروز بسیاری از حوادث در کشور می شود.

معاون وزیر کشور گفت: نظارت جدی بر ساخت و سازها مهمترین اقدام برای پیشگیری از وقوع حوادث است.

قدمی ادامه داد: حوادث طبیعی امر لاینفک زندگی انسان است اما بشر با دستیابی به علم و فناوری نباید مشکلی برای ساخت خانه های مقاوم داشته باشد زیرا اگر نقشه و برنامه خود را در کاهش بلایا و اثرات طبیعی بداند می تواند تلفات و خسارات ناشی از آن را کاهش دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: مدیریت زمین لرزه سراوان که از دقایق اولیه با حضور مسوولان مربوطه در محل حادثه شروع شد تا پایان امدادرسانی، اسکان زلزله زدگان و بازسازی بناها بی وقفه ادامه خواهد داشت.

ˈحاتم ناروئیˈ افزود: مدیریت زمین لرزه ای با این مقیاس ریشتر کار آسانی نبود اما با عنایت خداوند و تلاش مسوولان از پس مشکلات برآمدیم.

وی اظهار داشت: پس از وقوع زمین لرزه از بسیاری از استانها پیشنهاد کمک و امدادرسانی شد اما به هیچ استانی زحمت ندادیم و خود به تنهایی و با حمایت مسوولان کشوری توانستیم صحنه زلزله را به خوبی مدیریت کنیم.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: بسیاری از رسانه های خارجی معاند نظام درصدد بودند تا زمین لرزه سراوان را به یک فاجعه انسانی ربط دهند اما با عنایت خداوند متعال و حضور در صحنه مسوولان نگذاشتیم دشمنان از این حادثه بهره برداری سوء کنند.

وی بر مقاوم سازی و بازسازی بناهای تخریبی ناشی از زمین لرزه تاکید و بیان کرد: این موضوع علاوه بر کمکهای دولتی به عزم و اراده مردم نیز نیاز دارد./ک

 

برچسب ها: مدیریت ، بحران ، مقاوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.