ترفندهايي ساده اما شگفت انگيز براي داشتن ذهني خلاق

پزشكان به افراد در هر سني توصيه مي كنند تا با انجام تمرين هايي سطح هوشياري و توان ذهني خود را ارتقاء دهند و يا آن را در سطح مطلوب نگهداري كنند تا با مشكلات مربوط به زوال مغزي در دوران سالمندي مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ از جمله راه هاي تقويت ذهن و مغز مشاهده چند منظره به صورت موازي و همزمان است و دقت بيشتر بر روي اشياء و منظره ها و تفكر، در باره آن ها به اين وسيله سلول هاي مغزي بيشتري كار بكنند.

گفتني است به خاطر سپردن شعرها و سرودها نيز مي تواند به تقويت حافظه و ذهن كمك فراواني كند تمرين مداوم آن هابه صورت دوره اي موجب مي شود تا فرد دچار فراموشي نشود.

بررسي ها نشان مي دهند ياد گرفتن كار با اشياء جديد مانند تلفن هاي همراه، تبلت ها وسايل برقي و ساير وسايل مرتبط با فناوري هاي نوين نيز مي تواند باعث تقويت نيروي ذهن و حافظه شود.

پزشكان هشدار مي دهند تنها جدول حل كردن نمي تواند باعث جلوگيري از زوال مغزي در افراد شود و انجام كارهاي ديگر نيز لازم است.

پايين كشيدن صداي راديو و تلويزيون و تمركز بر صداي پايين افراد و حدس زدن اتفاقات و مكالمات فيزيكي از ابتكارات نو در زمينه تقويت ذهن است.

استفاده و تلاش براي كار كردن با دست متضادي كه افراد با آن مي نوسيند مي تواند باعث تقويت قواي مغزي افراد شود.

بر روي سطوح غير هم سطح و شيب دار و فاقد تعادل خوب راه رفتن باعث افزايش هوشياري و تمركز در افراد با كنترل شرايط ايمني براي جلوگيري از صدمه ديدن مي شود.

حل پازل نيز مي تواند باعث درگيري فكري و افزايش خورساني به سلول هاي مغزي در افراد شود.
برچسب ها: مغز ، هوش ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار