قم/

ترنم پايداري روي امواج معارف

به مناسبت هفته دفاع مقدس، راديو معارف با برنامه «ترنم» به بررسي ادبيات پايداري مي‌پردازد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، همزمان با فرارسيدن هفته دفاع مقدس، برنامه «ترنم» با بررسي ادبيات پايداري و مولفه‌هاي آن تقديم شنوندگان صداي فضيلت و فطرت مي‌شود.
آثاری که توسط شاعران و نویسندگان پایداری (چه در زمان وقوع حادثة جنگ و چه بعد از آن) خلق شده است، حجم کمی نیست، ولی در اینکه این آثار تا چه حد توانسته در ابهام‌زدایی از این واقعه، رفع شبهات، روایت و ثبت حماسه‌‌ها، و به تصویرکشیدن و ماندگاری این ر‌ُخداد شگفت تاریخی موفق باشد، جای بحث و تأمل دارد كه راديو معارف با برنامه ادبي «ترنم» در صدد بررسي آن است.
اهتمام جد‌ّی در پرداختن به شعر و ادبیات پایداری، ارائه تعریفی دقیق و قابل استناد، تبیین مؤلفه‌های آن، و کالبد‌شکافی و آسیب‌شناسی این‌گونه‌ي ادبی، از موضوعاتي است كه برنامه «ترنم» در سه قسمت در روزهاي 24 و 31 شهريور و 7 مهر با كارشناسي دكتر اسماعيل اميني، شاعر، دكتراي زبان و ادبيات فارسي و منتقد ادبي به آن مي‌پردازد.
برنامه «ترنم» كاري از گروه معارف و جامعه به سردبير تهيه كنندگي امير عباس خاقاني و اجراي كارشناسي محمد جواد شرافت روزهاي يكشنبه از ساعت 16:00 از راديو معارف پخش و دوشنبه‌ها از ساعت2:15 بامداد بازپخش مي‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.