معاون بهره برداری شرکت آبفای سیستان و بلوچستان:

پروژه آب و فاضلاب شهر علی اکبر تا پایان آذر ماه امسال به اتمام می‌رسد

معاون بهره برداری شرکت آبفای سیستان و بلوچستان از برطرف شدن مشکل آب شهر علی اکبر در منطقه سیستان تا پایان آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، محمد رضا لکزایی اظهار داشت: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون هشت کیلومتر از خطوط لوله اصلی آبرسانی به این شهر به اتمام رسیده و تقریباً با اجرای سه کیلومتر دیگر و اتصال آن به مخزن شهر و اتمام عملیات اجرایی مخزن برای همیشه گرد نامهربانی طبیعت را از چهره مردم مظلوم شهر علی اکبر پاک کنیم.

لکزایی افزود: شهر علی اکبر (هامون شهر) با ٨٥٠ اشتراک آب و جمعیت 4 هزار نفری در ٢٥ کیلومتری غرب شهر زابل قرار دارد که حدود ٥ سال پیش از شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل شده و در حال حاضر نیز از شبکه آب روستایی آب می‎گیرد.

معاون بهره برداری شرکت آبفای سیستان و بلوچستان بیان کرد: شبکه داخلی شهر کلاً طراحی و اجرا شده و خط انتقال آن نیز تا پایان آذر ماه تکمیل و مشکل دیرینه مردم بر طرف خواهد شد.

وی در زمینه حل موقت مشکل آب شهر علی اکبر افزود: کمک حدود ٧٠ لیتری آب از مخزن 25 هزار متر مکعبی زابل به خط انتقال آب و فاضلاب روستایی منتهی به شهر علی اکبر و همچنین ایجاد جیره بندی به کمک مانور شیرآلات شبکه و نصب ٣ دستگاه الکتروپمپ در مسیر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین تکمیل شبکه شهر با اجرای ٧٥٠ متر خط انتقال جهت اتصال مخزن به شبکه انجام گرفته و مشکل آب شهر علی اکبر بطور موقت بر طرف شده است و تا پایان آذرماه سالجاری تمامی مشکلات آبی این شهر برطرف می‌شود.

وی گفت: برخلاف  تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب زابل در فصول گرم سال، بسیاری از شهروندان در این شهر از کمبود آب شرب رنج می بردند که با تمهیدات اندیشیده شده نسبت به تامین آب حتی در مناطق بالادست اقدام شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.