گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

هتل "پلازا" محل اقامت رئيس‌جمهور و 70 همراه وي/ احتمال حراج ۲۲۸۳ قلم هداياي رياست‌جمهوري به نفع دانشگاه احمدي‌نژاد/ فشار براي عدم امضاي حكم قاليباف

قرارگاه خاتم از پروژه‌هاي زیر 100 میلیارد تومان عبور مي‌كند، محل اقامت رئيس‌جمهور و 70 همراه وي در نيويورك مشخص شد، آغاز فشار به وزير كشور براي عدم امضاي حكم قاليباف، گرفتن حق شركت ملي مس از "اموات بي‌جان!"، شکایت شاهزادگان سعودی از "بندر بن سلطان"، زمين گذاشتن اقتصاد كشور توسط احمدي‌نژاد سياسي بود و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

اوباما درباره رئيس‌جمهور ايران چه مي‌انديشد؟  

عصر ايران به نقل از رویترز در گفتگو با اوباما، بيان كرده است كه "نشانه‌هایی وجود دارند که روحانی، کسی‌ است که به دنبال گفتگویی باز با غرب و ایالات متحده است؛ به شکلی که پیشتر ما شاهدش نبوده‌ایم" و بر اين اساس ایران برای اثبات جدیت خود باید نشان دهد که به دنبال استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای نیست.


پيگيري مطالبات دانش‌آموزان شين آبادي در دولت يازدهم


نماینده مردم پیرانشهر در مجلس در گفتگو با تسنيم گفت: ۱۲ دانش‌آموز شین‌آباد كه در سال 91 دچار سوختگي در آتش‌سوزي كلاس درس شدند، تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و برای ماه مهر نیز این جراحی‌ها ادامه خواهد داشت و مطالبات این دانش‌آموزان را در دولت یازدهم پیگیری خواهیم کرد.


قرارگاه خاتم از پروژه‌هاي زیر 100 میلیارد تومان عبور مي‌كند/ نمي‌دانم منظور دقيق رئيس‌جمهور چه پروژه‌هاييست

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه در گفتگو با فارس قرارگاه خاتم را پايگاهي دانست كه طي دو دهه مسئولیت اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور را به عهده گرفته و در خصوص ابلاغیه فرمانده کل سپاه مبنی بر ممنوعیت ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌های زیر 100 میلیارد تومان، این موضوع را کاملا رعایت شده دانست و ادامه داد، ما از پروژه‌های کوچک عبور کردیم و برای کمک به دولت در حوزه‌های عمران و سازندگی آماده‌ايم اما منظور آقای رییس‌جمهور دقیقا چه پروژه‌هاییست، هنوز نمی‌دانیم.

محل اقامت رئيس‌جمهور و 70 همراه وي در نيويورك مشخص شد
 
یک طبقه کامل از هتل Millennium UN Plaza به عنوان یکی از مجلل‌ترین هتل‌های شهر نیویورک به صورت کامل برای رییس‌جمهور و 70 نفر از همراهان وي رزو شده است كه هزینه هر سوئیت رویال پلازا در هتل پلازای نیویورک در سال 91 شبی 30 هزار دلار بوده است و این سوئیت با 3 اتاق خواب و 3 حمام، با امکانات رفاهی فراوان، حس آرامش را به میهمانان منتقل می‌کند.



به گزارش مشرق، حمام‌های مرمرین و شیشه‌ای، با شیرآلاتی از جنس طلای 24 عیار هم از دیگر زیبایی‌های بی‌شمار رویال پلازا به حساب می‌آیند. آشپزخانه اختصاصی با آشپز 24 ساعته و امکانات کامل صوتی و تصویری را هم باید به مشخصات دیگر این سوئیت اضافه کرد.

گفتني است، تصاويري از محل اقامت احمدي‌نژاد يعني هتل وارویك (WARWICK) نيز كه مورد انتقاد شديد اصولگرايان، مجلس و رسانه‌ها قرار گرفته بود نيز در ادامه اين خبر تقديم مي‌شود.





عوامل عقب‌نشيني آمريكا از مواضعش در قبال سوریه


منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: فعالیت و دیپلماسی عمومی ایران در سطح منطقه و جهان، عدم همراهی روسیه و چین با آمریکا، مخالفت افکار عمومی امریکا و جهان عدم دستیابی به اجماع جهانی از دلایل مهم عقب‌نشینی آمریکا از مواضعش در قبال سوریه بوده است.


حرف‌هاي تازه روحانيت در راه است


شبستان نوشت: انتخاب مجدد مصباحی مقدم به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، بعد از یک دوره سکوت طولانی که جامعه روحانیت بدون سخنگو و تنها با بیانیه‌ها و اعلامیه‌ها ابراز وجود می‌کرد و با توجه به استعفاي وي بعد از انتقادات اعضای جامعه روحانیت، نشان می‌دهد باید منتظر حرف‌های جدیدی باشیم که جامعه روحانیت مبارزه را نیازمند سخنگو کرده است.


آغاز فشار به وزير كشور براي عدم امضاي حكم قاليباف


روزنامه‌های اصلاح‌طلب آغاز فشار به وزیر کشور برای عدم امضای حکم محمدباقر قالیباف شهردار تهران را کلید زدند و این در حالی است که احمد مسجد جامعی رئیس اصلاح‌طلب شورای شهر تهران درباره ادعای برخی وکلا درباره منع قانونی برای انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران گفته بود كه این مباحث دعوای حقوقی بین وکلا و حقوقدانان است.

بنابراعلام مشرق، شورای شهر در این خصوص استعلامات لازم را از نهادهای مربوطه گرفته و هیچ منعی برای انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران وجود نداشت.


 بررسي ارتباطات برخي مسئولان براي رسيدن به قدرت

چرا اوضاع ارتباطات در ایران و در بین برخی افرادی که مشخص نیست چطوری یکهو مسئول می‌شوند اینطوری است. چطور لیسانس می‌گیرند! چطور فوق لیسانس می‌گیرند! چطور معاون می‌شوند! و بعد پست می‌گیرند و هی دکتر می‌شوند و در آخر معلم زبان می‌گیرند و بعضی‌هایشان هم با این مدرک‌ها وزیر می‌شوند و برخی هم تا درجه ریاست دانشگاه پیش می‌روند و معلم خصوصی‌شان و معلم زبان را پست می‌دهند و می‌کنندش رئیس و بعد این رئیس با تعداد دیگری از رئیس‌های مشابه دستگیر می‌شوند و یا دادگاه از ایشان درخواست می‌کند که تشریف ببرند آنجا.

بولتن‌نيوز در اين گزارش آورده است كه همینطور هی پرونده‌سازی می‌شود علیه این بندگان خدا و اینها هم هی خط قرمزشان باریک‌تر و باریک‌تر می‌شود و پروندهشان از تامین اجتماعی و مجلس گم می‌شود و با وانت میراث فرهنگی را بالنده می‌کنند و کتاب‌های مربوط به آدرس گنج‌ها را غیب می‌کنند و البته شاید فردا روزی هم تعداد حفره‌های اطراف امامزاده‌ها آنقدر زیاد شود که آمریکاییها فکر کنند این‌ها سنگرهای دفاعی ایران است برای جنگ با رژپیم صهیونیستی. البته در این بین بندگان خدای بسیجی! مانند زنجانی هم هستند که نه مدرک گرفتند و نه دکتر شدند و هر کاری کردند در راستای کمک به اهداف متعالی بوده است!

علت حضور 5 وزیر احمدی‌نژاد در دیدار فرماندهان سپاه با رهبری

حضور سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع دولت دهم و مجید نامجو، وزیر نیروي دولت دهم هم که قبلا معاون عمران قرارگاه سازندگی کربلا و معاون عمران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بوده در جمع فرماندهان سپاه در ديدار با رهبر انقلاب طبیعی بوده است.



آينده نوشت: در اين ديدار همچنين پرویز فتاح، وزیر نیروی دولت نهم، محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم و حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم نيز حضور داشتند.




گرفتن حق شركت ملي مس از «اموات بي‌جان!»

مسئولان شركت ملي مس از خانواده‌هاي اموات يك گورستان در ورزقان خواستند كه اموات خود را خارج كنند، در غير اين صورت تا يك ماه ديگر‏، خودشان اقدام به انتقال اين اجساد مي‌كنند.

الف در اين گزارش آورده است كه بهتر نيست در كنار گرفتن حق شركت از «اموات بي‌جان»، به متهمان زنده‌‌ هم توجه كرده و هزاران ميليارد پول اين شركت را كه توسط نعمت‌الله پوستين‌دوز، مديرعامل شركت ملي مس ايران و مديرعامل سابق گروه خودروسازي سايپا و از مديران نزديك به دولت دهم بود، از ايران خارج شده را باز پس بگيرند؟


مذاكره انگليس براي دريافت معافيت از تحريم‌هاي عليه ايران

تدبير 24 به نقل از وال‌استريت ژورنال خبر داده است كه پس از آنكه يك دادگاه اروپايي كاهش يا لغو تحريم عليه چندين شركت بزرگ از جمله شركت كشتيراني را اعلام كرد، دولت انگليس اخيرا براي دريافت معافيت از تحريم‌هاي ايران براي از سرگيري توليد ميدان گازي رهوم مشترك با ايران، با اتحاديه اروپا و آمريكا وارد مذاكره شده است.


شکایت شاهزادگان سعودی از «بندر» به دفتر پادشاه ارسال شد

در پی ناکامی بندربن‌سلطان در حمایت از تروریست‌ها و براندازی حکومت سوریه و پس از آن عدم موفقیت در تحریک آمریکا برای برافروختن جنگ علیه سوریه، یک منبع مطلع به شرط اینکه نامش فاش نشود، با اعلام این خبر به فارس گفت: 17 نفر از شاهزادگان متنفذ آل سعود شکایتی تنظیم و به دليل وخامت وضع جسمی ملک عبدالله و کسالت «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد سعودی به دفتر پادشاهی عربستان سعودی، تحویل داده‌اند.
 
بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود یکی از اعضای اصلی خاندان آل سعودي و از چهره‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز عربستان سعودی در تحولات امنیتی منطقه به شمار می رود و به مدت 22 سال سفیر عربستان سعودی در واشنگتن بود كه بعد از آن به عنوان دبیر شورای امنیت ملی این کشور انتخاب شدر و هیچ سفیر عرب یا شاید هیچ سفیری تا به حال به اندازه شاهزاده بندر در واشنگتن نفوذ نداشته است تا جايي كه رابطه وی با «جرج بوش پسر» به اندازه‌ای نزدیک بود که نام مستعار وی «بندر بوش» شد.


زمين گذاشتن اقتصاد كشور توسط احمدي‌نژاد سياسي بود


حجت‌الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ارتباط با ارائه لايحه اصلاحيه قانون بودجه 92 از سوي دولت به مجلس اظهار داشت: این لایحه روز قبل از تعطیلات تابستانی به مجلس ارائه ‌شد و مجلس از قبل پیش‌بینی کرده است كه به دوفوریتی رأی نمی‌دهد، طبعاً دولت باید بداند که دوفوریت رأی نمی‌آورد چون در صورت موافقت باید تا 72 ساعت بعد در صحن بیاید که این امکان‌پذیر نبود. نکته دوم این جا بود که اصلاحات پیشنهادی دولت اصلاحات اندکی نبود پس نمی‌شود این اصلاحات را دوفوریتی بررسی کرد. چون دو فوریتی به معنای این است یک جلسه کمیسیون برنامه و بودجه بگذارد و فردا صبح یا حداکثر 72 ساعت در دستور قرار بگیرد.

مصباحي‌مقدم تيم اقتصادي رئيس‌جمهور را با علم و تجربه و هماهنگ خواند و گفت: این خودش اثر مثبتی می‌گذارد و دیدگاه‌های آن‌ها هم دیدگاه‌های عقلایی است و اصلاً مشی‌شان عقلایی است.

وي در گفتگوي خود با ايران نظر خود را نسبت به دولت احمدي‌نژاد اينطور بيان كرد كه آقای احمدی‌نژاد خیلی خوب شروع کرد و خیلی بد تمام کرد و بد تمام کردنش هم مربوط به دو سال اخیر بود زيرا ما دوسال آخر با مشکل روبه‌رو شدیم که ناشی از تغییر رفتار دولت بود و من معتقدم دولت در مهر سال 90 اداره اقتصادی کشور را زمین گذاشت نه اینکه نتواند بلکه نخواست و هم علتش را می‌توانم بگویم و هم شاهد دارم و زمین گذاشتن اداره اقتصاد کشور حرکت سیاسی بود که الان نمی‌خواهم وارد آن شوم.


"نرمش قهرمانانه" به معناي نبود بن‌بست براي رسيدن به خواسته‌ها با توجه به قوانين است

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس مفهوم «نرمش قهرمانانه» كه در سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه بيان شده را در عین کوتاهی، پرمحتوا دانست و آظهار داشت: واژه «نرمش قهرمانانه» بدان معناست که در نظام جمهوری اسلامی ایران بن‌بست وجود ندارد و می‌توان با توجه به قوانین و ظرفیت‌ها موجود بر سر رسیدن به خواسته‌ها با طرف‌های مقابل به گفت‌وگو نشست و به معنای واکنش منفعلانه و کوتاه ‌آمدن در مقابل خواسته دیگران نیست.


عاقبت ۲۲۸۳ قلم هداياي دريافتي احمدی‌نژاد چه خواهد شد؟

امروز تمام نگاه‌ها به ساختمان لادن دوخته شده تا ببینند سرانجام سرنوشت ۲۲۸۳ قلم هدیه‌ای که احمدی‌نژاد طی هشت سال رياست‌جمهوري گرفته است، چه می‌شود.

به گزارش افكار نيوز؛ در ایران قانون متقن و واضحی برای سرنوشت و مالکیت هدیه‌هایی که برای روسای جمهور آورده می‌شود وجود ندارد البته در هیچ کشوری هم هدیه گرفتن و هدیه دادن بر اساس قانون برای روسای جمهور ممنوع اعلام نمی‌شود با این حال عرف به وجود آمده بر این است که به دلیل بالا بودن تعداد و میزان ارزش این هدیه‌ها، سران کشور با برپایی موزه‌هایی این هدیه‌ها را به رسم یادبود برای آیندگان نگه می‌دارند.

بر همین اساس نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موزه‌ای را در زادگاه خود ایجاد کرد و هدیه‌ها را برای نمایش در آنجا قرار داد و سید محمد خاتمی نیز این هدایا را در موزه سعد‌آباد قرار داد. احمدی‌نژاد اما بیشتر از اینکه به فکر موزه باشد، به فکر استفاده از این هدایا در راه اهداف بعدی است.

محمود احمدی‌نژاد با این حال از‌‌‌ همان ابتدا مانند تمام تغییراتی که در عرف و ساختار‌ها ایجاد کرد، عرف موجود در خصوص هدیه‌های ریاست جمهوری را نیز شکست و اعلام کرد این هدیه‌ها را برای انجام اقدامات خیریه به حراج می‌گذارد. اما این روز‌ها که بیشتر از هر زمانی بحث پول و منابع مالی برای دانشگاه ایرانیان و تشکیل جلسات ساختمان لادن و احتمالا برنامه‌ریزی یاران احمدی‌نژاد برای بازگرداندن او به عرصه قدرت در رسانه‌ها مطرح است، شایعاتی نیز مبنی بر اینکه قرار است هدایای باقی مانده نیز برای تامین هزینه دانشگاه ایرانیان به حراج گذاشته شود، مطرح می‌شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
morteza
۱۴:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
Drod bar shoma, irani hamishe bayad behtaren bashe.
آخرین اخبار