بازگير در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

"نرمش‌قهرمانانه" ديپلماسي پايدار در پيگيري حقوق ملت ايران است

دبير کل اتحاديه اول دانشگاه آزاد گفت: بحث نرمش قهرمانانه به اين معناست كه دولت به هيچ عنوان از منافع ملي خود كوتاه نمي‌آيد اما در كنار آن نيز روابط با كشورهاي ديگر را در سطح ديپلماسي پايدار نگه مي‌دارد.

"علي بازگير" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه نظام جمهوري اسلامي ايران همواره در ديپلماسي خود منطق را سرلوحه کارهاي خود قرار داده است،‌ گفت: برخي کشورها به اين دليل که قاطعيت ايران در پيگيري سياست‌هاي ضد استعماري را نمي‌پسندند، سعي در اتهام زني‌هاي بي‌اساس به ملت و نظام جمهوري اسلامي دارند تا بتوانند از اين طريق افکار عمومي جهان را در سياست‌هاي ضد ايراني با خود همراه کنند.

وي با اشاره به کليد واژه "نرمش قهرمانانه" که از سوي مقام معظم رهبري بيان شد، افزود: غرب در ده سال گذشته به دليل اينکه قدرت پيشروي ايران در بحث هسته‌اي را بر نمي‌تابيد، با اعمال تحريم‌ها سعي در تحت فشار قرار دادن دولت‌ داشت و اين مسئله نشان‌دهنده عمق بي‌منطقي غرب در سياست‌هاي خود نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران است.

بازگير با بيان اينکه "نرمش قهرمانانه" مطالبه‌اي بود که سال‌ها پيش نيز از سوي رهبر معظم انقلاب بيان شده بود، تصريح کرد:  ما به هيچ عنوان مخالف مذاكره نبوده و نيستيم، اما روند مذاکرات نگاه خوش‌بينانه‌اي را براي ما ايجاد نکرده است، علاوه بر اين رهبر فرمودند؛ لذا مذاکره با غرب زماني صورت منطقي به خود مي‌گيرد که گفتگوها در حد شعار باقي نماند و آمريكايي‌ها عملا به حقوق حقه ملت ايران اذعان داشته باشند و قوانين شفاف بين‌المللي را زير پا نگذازند.  
 
دبير کل اتحاديه تشکل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد بيان داشت: رئيس جمهور نيز در دو ماه اخير در تمام مصاحبه‌هاي داخلي و خارجي خود بر اين حقوق به حق ايرانيان تاكيد کرده و در كنار رعايت اين حقوق به مذاكرات نيز با ديد بازي نگاه مي‌كنند.   
 
وي ادامه داد: به طور كلي بحث نرمش قهرمانانه به اين معناست كه دولت به هيچ عنوان از منافع ملي خود كوتاه نمي‌آيد، اما در كنار آن روابط ديپلماسي پايدار نگه مي‌دارد.
 
بازگير اظهار داشت: شرايط به گونه‌اي رقم خورده كه روند مذاكرات مي‌تواند رو به پيشرفت باشد و به نتيجه‌هاي مطلوبي برسد اما، در صورتي كه دقت در حركت كشورهاي مختلف منطقه غربي را فراموش نکنيم.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به رويكرد نظام و سخنراني مقام معظم رهبري در بحث نرمش قهرمانانه ما مي‌توانيم گام‌هاي موثري در بحث مذاكرات داشته باشيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار