معاون توسعه و مديريت شبكه سازمان فناوري اطلاعات:

با رشد محتواي داخلي افزايش اتصالات پر سرعت را داريم

توليد و توزيع محتواي داخلي و قرار گرفتن آن بروي شبكه ملي اطلاعات سبب افزايش اتصالات پرسرعت براي دسترسي كاربران به ديتاهاي مورد نياز خواهد شد.

مهندس علي‌اصغر انصاري، معاون سازمان فناوري اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: ميزباني بسياري از سايت‌ها به داخل كشور منتقل شده و خدمات مختلف از جمله دانلود و خدمات چند رسانه‌اي را به كاربران ارائه مي‌دهند.

وي با بيان اينكه كاربران در مراجعه به شركت‌هاي دسترسي اتصال را به صورت سرويس ارتباطي دريافت مي‌كنند گفت: اين امكان فراهم شده تا كاربران براي دريافت خدماتي كه به پهناي باند بيشتر از 128 يا 64 نياز است بتوانند محتواي لازم را دريافت كنند.

به گفته انصاري خدمات چند رسانه‌اي يا خدماتي كه نياز به دريافت پهناي باند بيشتر دارند اگر اتصالات پرسرعت نباشد كاربران ناراضي خواهند بود.

وي با تاكيد براينكه توليد محتوا و اتصال پرسرعت لازم و ملزوم يكديگر هستند خاطر نشان كرد: با ارسال محتواي فراوان بطور حتم ميزان تقاضا براي اتصال پرسرعت افزايش پيدا خواهد كرد و چنانچه امكان اتصالات پرسرعت را فراهم كنيم بايد متناسب با آن توليد محتوا نيز داشته باشيم.

معاون سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه عموما محتوا تحت وب و اينترنت زياد است تصريح كرد: خدماتي را به مردم ارائه خواهيم داد كه مبتني بر پروتكل اينترنت است يعني اينترنت داخلي را با سرعت اتصال 2 مگابيت بر ثانيه براي كاربران فراهم مي‌كنيم تا حتي‌الامكان گردش اطلاعات داخل كشور باشد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار