نعمت‌زاده تاکید کرد

صنایع کوچک حلقه اصلی ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش صنایع کوچک در توسعه اقتصادی کشور گفت: با توجه به میزان اشتغال‌زایی و ایجاد سرمایه گذاری که صنایع کوچک محقق می‌کنند باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "محمد رضا نعمت زاده" در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده پیشین با اشاره به جایگاهی که شهرک‌ها در توسعه اقتصادی کشور دارند تصریح کرد: ضرورت بستر سازی و ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه برای حضور بدون دغدغه سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های مناسب را فراهم کرد افزود: ارائه خدمات و سرویس دهی ارزان می‌تواند در جذب سرمایه گذاران موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از اینکه در حال حاضر قوانین به صورتی وضع شده است که سرمایه گذار را برای فعالیت مجبور به حضور در شهرک‌های صنعتی می‌کند تاکید کرد: تجربه نشان داده است هر جا اجبار در کار بوده به فرجام خوبی نرسیده است از این رو نباید سرمایه گذار را مجبور به سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی کنیم بلکه می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم آنان را با رغبت تشویق و جذب این موضوع کرد.

نعمت‌زاده اجبار در سرمایه گذاری را مردود دانست و گفت: آزادی عمل از پیش شرط‌هایی است که در سرمایه گذاری و اقتصاد آزاد بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در پیشبرد برنامه‌های صنعتی و اقتصادی کشور تصریح کرد: این صنایع نقش بسزایی در ایجاد سرمایه گذاری و اشتغالزایی دارند و در پویایی و تحرک بخش خصوصی موثرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رشد و پرورش صنایع کوچک را خواستار شد و از مسئولان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خواست تا دراین زمینه با برنامه ریزی دقیق و هدفمند گام بردارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به توسعه تعداد و ایجاد شهرک‌های جدید احساس نمی‌شود اظهار کرد: اهتمام بر روی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و توسعه آنها ضرورتی است که هم اکنون باید به آن توجه کرد ضمن اینکه در کنار این موضوع می‌توان به توسعه شهرک‌های تحقیقاتی، علمی و با فناوری نوین نیز بیشتر دقت کرد.

نعمت‌زاده همچنین با اشاره به ضرورت کیفی سازی شهرک‌های صنعتی کشور افزود: ایجاد زیربناهای لازم در زمینه تاسیسات" تصفیه خانه‌ها و فاضلاب‌ها" فضای سبز و دیگر موارد همه از جمله موضوعاتی است که باید بیش از گذشته به آن پرداخت.

وی خروج شهرک‌های صنعتی را از روش سنتی مورد اشاره قرار داد و گفت: تمرکز بر روی ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، واحدهای پایلوت و طراحی و مراکز فناوری اطلاعات(IT ) در داخل شهرک‌ها از ضروریاتی است که توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل سابق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، ضمن تشریح برخی اقدامات خود، هر تحولی را در حوزه مسئولیت پذیری سرآغاز توسعه و پیشرفت دانست.

همچنین در این مراسم، مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز با بیان اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی از مهمترین اهدافی است که به آن توجه خواهیم کرد از وزیر خواست تا در زمینه برخی مشکلات این سازمان ، حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، صنعت ، تجارت ، نعمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار