نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه و رودهن بر لزوم شناساندن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به جوانان و نسل ‏های جدید تاکید کرد.

حمید رضا مشهدی ‏عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: برای شناساندن و ممانعت از کشیده‏ شدن آنان به سوی فرهنگ‏ های بیگانه باید بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: تأثیر گذاری شعر و ادبیات بر رشد فرهنگی و اجتماعی انکار ناپذیر بوده و برای رشد و شکوفایی این عرصه باید تلاش بیشتری شود تا تمدن عظیم ایرانی و اسلامی برای جوانان و نسل ‏های جدید به درستی تبیین و تشریح شود.

مشهدی‏ عباسی افزود: نگاهی به وضعیت امروز جامعه حاکی از آن است که متأسفانه بسیاری از جوانان از عقبه عظیم فرهنگی و تمدن غنی خود بی‏ اطلاعند و این موضوع باید به درستی برایشان تحلیل شود.

نماینده مردم شهرستان‏ های دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس تصریح کرد: باید هویت و شناسنامه ایرانی و فرهنگ غنی و سرشار آن از تریبون ‏ها و در محافل مختلف مورد تأکید قرار گیرد تا علاقه ‏مندی دانش ‏آموزان و نسل ‏های سوم و چهارم انقلاب به سایر فرهنگ‏ های بیگانه کاهش یابد.

وی با اشاره به خلأ انجام نشدن اقدامات کافی و مناسب برای شناساندن این فرهنگ غنی، افزود: این در حالی است که کشور کوچکی نظیر کره، فرهنگ اندک و تاریخ مختصر خود را در قالب فیلم ‏ها، سریال‏ ها و ... در معرض دید همگان قرار می ‏دهد./س


برچسب ها: فرهنگ ، ایرانی ، ادبیات ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.