نايب رئيس شوراي ملي زعفران از کاهش قيمت اين محصول خبر داد.

غلامرضا ميري در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين که افزايش و کاهش قيمت زعفران موقتي است گفت از روز پنج شنبه گذشته تا کنون قيمت اين محصول بين 4 تا 5 درصد کاهش يافته است.

وي با اشاره به اينکه قيمت زعفران طي 2 ماه گذشته حدود 25 درصد افزايش يافته بود، اضافه کرد: اين افزايش قيمت به صورت روزانه با نوسان همراه بوده و طي 4 روز اخير قيمت آن کاهش يافته است.

ميري در رابطه با علل کاهش قيمت زعفران افزود:کاهش خريد زعفران از سوي خريداران داخلي و خارجي و تغييرات قيمت ارز از دلايل اين امر است.

وي با بيان اينکه فروش زعفران به تومان انجام مي‌گيرد، ادامه داد: به همين دليل در پي کاهش قيمت دلار، قيمت اين محصول نيز کاهش مي‌يابد.

ميري با اشاره به اين که عرضه زعفران جديد به بازار از حدود 20 تا 25 روز آينده آغاز مي‌شود، اضافه کرد: به دليل افت کيفيت زعفراني که از سال گذشته با قي مانده خريداران ترجيح مي‌دهند جنس جديد خريداري کنند در نتيجه خريد خود را کاهش مي‌دهند.

به گفته وي برداشت زعفران در سال جاري از25 مهر يا اول آبان آغاز مي‌شو د و حدود 2 ماه به طول مي‌انجامد.
 
ميري خاطر نشان کرد: قيمت هر کيلو زعفران پيش از کاهش قيمت از 4 ميليون و 900 هزار تومان تا 5 ميليون و 100 هزار تومان متغير بوده ولي در حال حاضر بين 4 ميليون و 750 هزار تومان تا 4 ميليون و 900 هزار تومان است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: زعفران ، قیمت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار